Jag rider gärna i axelbandslös bh och säkerhetsväst. Inga bh band och brösten hålls på plats tack vare västen. ;)

Låt henne välja själv! Vill hon inte ha sport-bh så låt henne slippa. Det är ju ändå hon som vet bäst vad hon trivs i. Det enda jag hade varit tydlig med är att bygel-bh inte ska användas vid ridning för bygeln kan ge mycket otrevliga skador om man ramlar av.

man och man... JAG har vanlig bh med sport-bh över vid ridning, drar 75C, men jag tycker det viktigaste är att personen i fråga tycker det är bekvämt och funkar. Är din dotter nöjd utan så kanske det inte är hela världen?

Låt din dotter bestämma själv. Själv har jag liten byst och bred rygg 85 B. Jag rider alltid utan bh och har alltid gjort. Det är ju heller inte så mycket som kan hoppa runt! Har bara bh när jag är jobb eller finklädd och är utan annars - tycker det stramar runt bröstkorgen och axelbanden halkar ner trots att jag köper kvalitets bh och får hjälp med utprovning.

Låt henne välja själv! Vill hon inte ha sport-bh så låt henne slippa. Det är ju ändå hon som vet bäst vad hon trivs i. Det enda jag hade varit tydlig med är att bygel-bh inte ska användas vid ridning för bygeln kan ge mycket otrevliga skador om man ramlar av.

Fast även Sport-BH:ar har ju bygel? Jag har bygel på alla mina BH:ar, vanliga och alla sportmodeller.

Ja vissa sport-bhåar har bygel och de är inte lämpliga att rida i. Man väljer en sport-bh utan bygel till ridning.

Jag tycker inte det funkar utan bygel. Jag får ett stort mono bröst då..... har aldrig hört förr det är farligt med bygel. Har nog haft tur då med tanke på att jag brukade flyga av med jämna mellanrum (bockmaskin till häst :) )

Jag tycker inte det funkar utan bygel. Jag får ett stort mono bröst då..... har aldrig hört förr det är farligt med bygel. Har nog haft tur då med tanke på att jag brukade flyga av med jämna mellanrum (bockmaskin till häst :) )

Jag har bland annat den här; http://www.ellos.se/swegmark/sport-...gclid=CISw-I-Z2M0CFWvqcgod0agMUQ&gclsrc=aw.ds den fungerar riktigt bra och inga monobröst i sikte :p

Risken är att bygeln går in mellan revbenen och punkterar lungan vid en avfallning. Ingen kul skada :crazy:

Jag rider heller aldrig (nästan aldrig, händer att jag glömmer) med bh med bygel just pga ökad skaderisk, det har jag fått inpräntat sedan urminnes tider så det är ett no-no för mig.
Rider som sagt oftast i sport-bh (Casall Iconic har jag om man får tipsa, jag har typ E-F och den är toppen!) men har jag säkerhetsväst kan jag rida i en sån där söt liten spetstopp som ger ungefär noll och inget stöd, och det fungerar lika bra.

Så låt dottern välja vad som är bekvämt för henne, blir det skumpigt och obehagligt lär hon nog själv vilja hålla brösten på plats mer för det är inte så skönt :)

Har talat lite med henne och hon påstår att västen håller bysten på plats och man inte behöver använda Sport Bh.

Förstår inte varför hon inte kan ha sport bhn ändå......
Jag hade blivit rasande om mina föräldrar försökt bestämma vad jag har för kläder vid ridning så länge det inte är farligt. Långärmat och långbent för att slippa plocka grus ut armar och ben vid ofrivillig avsittning samt hjälm och väst, det förstnämnda hörde jag från en ridlärare och kände att det var vettigt. Hon hade nämligen tillbringat en hel kväll med att plocka grus från dotterns armar och det ville jag inte vara med om. I övrigt lär man sig snart att stringtrosor med spets ger skav på distanspass och vissa bh:ar är obekväma. Låt henne bestämma själv, hon märker snart om något blir fel.

Jag har bland annat den här; http://www.ellos.se/swegmark/sport-...gclid=CISw-I-Z2M0CFWvqcgod0agMUQ&gclsrc=aw.ds den fungerar riktigt bra och inga monobröst i sikte :p

Risken är att bygeln går in mellan revbenen och punkterar lungan vid en avfallning. Ingen kul skada :crazy:
Nu lärde jag mig något nytt..
Problemet är för såna som mig med bautabröst... jag har både bygelbh och sportbh över den. Annars går det inte med boobs som är överallt och slår mig i hakan

Nu lärde jag mig något nytt..
Problemet är för såna som mig med bautabröst... jag har både bygelbh och sportbh över den. Annars går det inte med boobs som är överallt och slår mig i hakan

Det är skillnad på sport-bh och sport-bh. Jag har dd-kupa och med den jag länkade till ovan rör sig inte brösten alls och det utan att klämma ihop/till dem så det gör ont.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag fryser ständigt och ett vanligt senario är att jag jobbar mig varm/svettig (i kläderna) och går in för att äta. Fryser då nästan...
Svar
3
· Visningar
440
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 851
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 499
Senast: Lejanna
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 276

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka