Hur gammal är dottern?
Jag kan inte se hur man som ung eller vuxen kvinna med byst kan rida utan en bra sportbehå. Möjligtvis i skritt då. Självklart beror det på storlek på bysten, jag har D-cupa så något annat än sportbehå funkar inte.

/Lizzie

Hur gammal är dottern?
Jag kan inte se hur man som ung eller vuxen kvinna med byst kan rida utan en bra sportbehå. Möjligtvis i skritt då. Självklart beror det på storlek på bysten, jag har D-cupa så något annat än sportbehå funkar inte.

/Lizzie
Hon har nyss fyllt 14 och har 70c i Bh storlek.

Man måste såklart inte ha det, men det är skönt och bra att ha en bh som håller brösten på plats om man har större än typ A-B-kupa. Har man säkerhetsväst, vilket ju är stor chans att man har när man är så ung som din dotter, så håller ju även den brösten på plats och då kanske en sport-bh inte känns nödvändig.

Jag använde sport-bh när jag red i den åldern iallafall.

Tack för snabba svar hon har sport Bh på gympan och när hon tränar basket så detta är nog bara en idé hon fått att det inte behövs när hon rider. Möjligt att dom andra tjejerna har vanlig Bh men dom har nog inte lika stora bröst heller.

Har talat lite med henne och hon påstår att västen håller bysten på plats och man inte behöver använda Sport Bh.

Förstår inte varför hon inte kan ha sport bhn ändå......

Har talat lite med henne och hon påstår att västen håller bysten på plats och man inte behöver använda Sport Bh.

Förstår inte varför hon inte kan ha sport bhn ändå......
Säkerhetsmässigt tror jag inte det spelar någon roll, västen hjälper till ytterligare att hålla det på plats. Det är en blandad skara som svarat här, några av oss som använder sport-bh och några som använder vanlig bh. Så länge det funkar för den enskilde individen ser jag nog ingen anledning att man ska byta, förutsatt att man är nöjd såklart. :)

Spelar väl egentligen inte så stor roll vilket man har. Fast iofs så skulle kanske BH-bygeln kunna orsaka skada om den smiter ut och man ramlar av, borde ju vara maximal otur men konstigare saker har hänt.
Själv skulle jag aldrig kunna rida med vanlig BH. Ridning räknas som högintensiv träning i alla fall i BH-sammanhang då boobisarna rör sig mkt vid ridning. Jag föredrar dem väl inpackade, dessutom blir man svettig och sport-BH är lättare att tvätta.

Rider alltid i sport-BH. Bh är uteslutet, tycker bygeln skaver när tuttarna inte är stilla + att de bokstavligt talat hoppar ur. Har 65G

Jag rider oftast i dubbel BH. Vanlig under och sportBH över. Men låt henne rida i vad hon själv känner är bekvämt?

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag fryser ständigt och ett vanligt senario är att jag jobbar mig varm/svettig (i kläderna) och går in för att äta. Fryser då nästan...
Svar
3
· Visningar
440
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 851
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 499
Senast: Lejanna
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 276

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka