Sport Bh för ridning

alazzi

Trådstartare
Nu har jag hamnat i sitsen att jag måste ha dubbla BH när jag rider. Inget tycks fungera tillräckligt bra för min byst? Mina gamla Stay in Place är numera för utslitet så att jag måste ha ytterligare en bh för att det ska fungera bra när jag rider.

Bäst har Stay in Place fungerat men den kan jag tyvärr inte köpa i Tyskland. Har försökt med Triumph men den passar inte min kropp.

Vad annars? Vilka märken fungerar för dig?

Sv: Sport Bh för ridning

Jag har precis fått hem min Shock Absorber och kan rekommendera den. Jag HATAR SIP då det blir en limpa (monobröst) istället för två liljekullar, här funkar det finfint med Shock Absorber.

(jag köpte min från www.timarco.se, du kan gå in och läsa lite mer om modellerna där)

Jag har hööks som kostar 275 kr !
Den är super och håller min c-d kupa på plats utan problem :idea:... Har haft problem och hitta en bra bh men denna är super för det så pass låga priset. :love:

Sök nr. 130260 på deras hemsida så får du up sidan :)

Mvh
Emma

Jag kör med Champion DD Gel strap sportbh, helt super bygelbh, med breda axelband med gel i, inkapslad bygel storlek 75B-90E kostar runt 400Kr. Använder bh även till vardags, går att hitta på nätet, och sportaffärer

Hur är den där i storleken, jag har klämt å kännt på den där när jag va i Göteborg HS förra året men minns ju inte såklart. Och hur ser den ut i ryggen? Är den som en vanlig bh... :crazy:

Jag har kört med Stay in Place, men gillar inte axelbanden.

Jag lånar din tråd lite, för jag behöver också en ny sportbh, hittills har jag haft SIP, men den är utsliten.
Tiitade på länkarna här i tråden och de verkar bra, men finns givetvis inte i min storlek.
Eftersom mina bröst muterat har jag den något udda storleken 70G. SIPen jag haft nu var ngt förliten, men hellre det än förstort då den inte skulle göra sitt jobb alls.

Håller med Cronis angående axelbanden på SIPen.

Tja, den ser väl ut som en vanlig BH i ryggen men med brett band och måååååånga hyskor.... eller snarare massor!

Jag har samma storlek som jag brukar ha på BH.

Åh men, jag klarar inte av att ha en vanlig bh men fast sportbh att rida i.
Jag vill ha en med brottar-rygg. Vill bara trä den över huvvet lixom. Men då får man ju limp-pattar.
Jag hatar mina jävla bröst.

Fast den här går att trä över huvudet - men det är ju bekvämare att knäppa upp den. Jag har inte haft problem med axelband som glider eller så som det brukar kunna vara med "vanlig" rygg på sport-bhar heller. Kan faktiskt inte komma på något att klaga på på denna förutom att jag måste köpa fler! Det är ju sorg när den jag har är i tvätten...

Jag borde få provision så hårt som jag marknadsför denna bh men det är faktiskt den bästa jag någonsin haft. Har haft min i snart två år och den är fortfarande bra!!!

Jag bytte också från SIP till Casall, de är jättebra. Bör finnas i Tyskland också?!

Jag är tveksam, faktiskt.
Jag orkar inte skriva ner mina argument... Synd att den inte finns här i närheten så den går att prova.

jag avundas dom med små bröst.

själv kör jag med 2 st dubbla champion ngnting...
kostade väl typ 600 kr/styck.

funkar inte så bra,,,men funkat bättre än allt annat jag provat.

shock va bra också minns jag

SIP fungerar inte alls på mig.
Hogengård var sämre än en vanlig.

ska prova en shock absorber så fort jag får råd.

nu är det bh + vanlig billigare sportbh, fungerar hittills bäst så...

Jag kör med Stay In Place med brottarrygg - i jobbet (är flygtekniker och rör mig hela tiden) och på hästryggen! Helt underbar! Äntligen är tuttarna där dom ska va! :banana:

Kolla om InterSport /Stadium har så du kan skicka via postorder?

jag gjorde misstaget o rida med bygelbh i somras, under sport-bh. fick upp stora var-sår ifrån byglarna. Har ridit med det förr o då hade det gått bra...men inte den gången. usch. gjorde jätteont.

Jag gjorde förresten testet med min SA när jag fick hem den. Hopp och studs och prövningar för att se om något rörde sig.

ALLT rörde sig. Utom brösten. De var som gjorda i marmor. Det tog dock en minut eller två att få rumpan att sluta dallra i otakt med magen :D

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag fryser ständigt och ett vanligt senario är att jag jobbar mig varm/svettig (i kläderna) och går in för att äta. Fryser då nästan...
Svar
3
· Visningar
442
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
11 582
Senast: SiZo
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
4 078
Senast: JennyLz
·
Gnägg Lite bakgrund: Är 18, snart 19 år och har alltid hållit på med hästar och min mamma lika så. Vi hade lite olika hästar under min...
2
Svar
29
· Visningar
7 864
Senast: Trissa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV