Sporrskydd vid dressyrtävling?

Y

Ylva S

Med risk för att ämnet är uttjatat måste jag ändå ställa frågan: Är det tillåtet med sporrskydd av gummi på metallsporrar? Det skulle ju vara riktigt onödigt att riskera bli diskad för en sådan sak. I en tidigare tråd hade någon frågat Svenska ridsportförbundet som hade sagt att det var tillåtet. Men jag har i varje fall inte lyckats hitta detta i TR. :confused:

Sv: Sporrskydd vid dressyrtävling?

Mina sporrar är helt täckta med gummi, även skänkeln, och jag har aldrig haft några problem elllr fått någon kommentar. Det enda som står i TR är att de ska vara av metall.

Sv: Sporrskydd vid dressyrtävling?

Jag har haft sporrskydd, både i plast och i läder, och aldrig fått tillsägelse. :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
758
Senast: Soapbubble
·
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 289
Senast: Jeps
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 200
Senast: lizzie
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar