Sporrars längd

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Jag vet att juniorers sporrar får vara max 15mm.
Men hur blir det för en 16 åring som tävlar på storhäst då? (Således när man är YR/Junior på storhäst)
För man är ju då fortfarande junior åldermässigt, även om man inte tävlar ponny. Jag har fattat det som att 15 mm-regeln bara gäller för junior på ponny...
Fast det kanske är fel?
Så vad gäller egentligen? Får en 16 åring på storhäst ha längre sporrar än junior?

Sv: Sporrars längd

Jag vet att juniorers sporrar får vara max 15mm.
Men hur blir det för en 16 åring som tävlar på storhäst då? (Således när man är YR/Junior på storhäst)
För man är ju då fortfarande junior åldermässigt, även om man inte tävlar ponny. Jag har fattat det som att 15 mm-regeln bara gäller för junior på ponny...
Fast det kanske är fel?
Så vad gäller egentligen? Får en 16 åring på storhäst ha längre sporrar än junior?

Ja.
Vad jag vet så är det "ponnysporrar" dvs. max 15mm på ponny, och längre om så önskas på storhäst.

// Niikon92

Sv: Sporrars längd

Enkelt utryckt: ja :)

15 mm gäller om du rider ponny, har inget med ålder på ryttaren att göra

Liknande trådar

L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 241
Senast: sorbifolia
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 722
Senast: Ramona
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 616
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 213
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar