Sv: Sporrar

Den kan säkert vara nåt, men tänk på att sporren skall passa ihop med dina boots också och hur du vill ha dom på bootsen. En del vill ha sporren över klacken på sina ropers och en del vill ha dom nere på klacken. Har man den på klacken, kan man inte ha en skänkel som pekar nedåt, den kommer att dra i marken. Har man en hög klack, är det i gengäld bra att ha en skänkel som inte pekar allt för mycket uppåt…
bt_spr.jpg

Jisses vad mycket att tänka på.. :D

Men nu har jag beställt dom jag länkade till iaf, och ett par breda sporremmar. Har även beställt mina första boots, som kommer samtidigt, så det är bara att hoppas på att det passar...! :angel:

När jag beställde sporrar och boots bad jag dem jag beställde hos att prova sporrarna på bootsen innan de skickade. ;)
Likaså med sporremmarna, så de inte skulle vara för långa/korta. :)

Olika sporrar sitter olika bra beroende på vilka boots man har (jfr dam-och herrsporrar i de olika svaren ovan). Köper du från samma affär så be dom prova sporrarna på bootsen och kolla att de passar. Eller ta dina nya boots och åk till en tävling med många försäljare eller en butik och prova igenom sortimentet.
Hur "vass" sporren är beror förutom trissans diameter och hur tätt piggarna sitter också på hur tjockt godset i sporren är. Men man kan byta trissor om man hittar en sporre man gillar.

kl.

Nu har jag suttit femtielva timmar och försökt få på mina sporrar på remmen.:mad::o :confused: Har någon ett enkelt tips att få på dom??????????????

Olivolja och skruvmejsel.

Passa dig bara så du inte gör som mig.
Har fortfarande ärr i handen efter detta.
Säkert 3 månader sedan :crazy:

Liknande trådar

Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 570
Senast: Roheryn
·
Relationer Idag för 25 år sedan träffade jag hästen som fick mig att förändra mitt liv. Redan från första stund så förstod jag mig på henne och vi...
2
Svar
20
· Visningar
1 396
Senast: Görel
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 431
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 424

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Gamla hösilagebollar
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Strö i boxen
Tillbaka