sporrar vilken längd

orion_x

Trådstartare
Tänkte köpa ett par sporrar med trissor. Mina nuvarande är nog ca 2cm vanliga sporrar.
Har dock svårt för att bestämma mig för om jag ska ha 2 eller 3 cm på de jag tänker köpa.
Känns som jag kommer åt henne dåligt med de jag har nu

Sv: sporrar vilken längd

beror på hur långa ben du har och hur stor hästen är. jag har 3cm med trissor (fanns bara den längden). jag känner mig som värsta cowboyen när jag går..:p men dom är inte alls för långa när jag rider, jag har så långa ben. men om man är kort så kan det bli problem om sporrarna är för långa.

Jag har två cm med trissa på ponny, då kommer jag åt bra.
Men som Centaur säger så beror det på hur långa ben du har :)

Mina är 3cm, mina vanliga utan trissor är också 3cm. Kommer inte åt med kortare sporrar.
Men jag håller med Centaur, beror på hur långa ben man har.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag var idag o provred en massa hästar o står o velar mellan två, hur bestämmer man vilken man ska köpa?😩 Häst 1 är en valack på 3 år...
2
Svar
25
· Visningar
3 758
Senast: fio
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
603
Senast: Mli
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
677
Senast: Hermelin
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 748
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar