Sporrar.. Vidrigaste jag sett!

Sv: Sporrar.. Vidrigaste jag sett!

Jag var på spanska ridskolan i Jerez för en månad sedan. Där hade en av uppvisningshästarna sporrsår, blödande sådana!
så tyvärr är nog inte nivån på ridningen en garanti alla gånger :(

Var det på Ponny-sm:et?

För att de hade nämligen hoppats att ponnyn skulle blivit bättre när h*n var uppvärmd men det blev h*n tyvärr inte :( .
Och ponnyn var inte halt när de åkte dit utan han blev det då.
Men nu 'r h*an bra igen :D

Jaa.. men jag känner igen hälta när jag ser det.
Det var inte så att det bara var ngt taktfel, utan man sgå att det var en kraftig hälta.
Jag skulle nog säga 1.5grad, vilket e helt oacceptabelt att rida på!
Jag har även sett ponnyn vid andra tillfällen och då har den varit väldigt taktmässig.

Nej det var inte på ponny sm, eller visst.. spinning dutshess var ju inte helt fräsch heller. Men dom avbröt ju rätt fort..

Hehe :p Det var inte den jag menade heller :p :p Jag var inte där o kollade men jag känner de med den andra hästen som jag syftade på.
Men aja... Det är aldrig kul att se haltande hästar på ett dressyrprogram. Speciellt inte när de får bra poäng. hmm, hästen går ju liksom inte i takt då heller.

(btw, Spinning Dutshess är skadad nu och kommer inte att ingå i klubbens elitlag :( Fast jag vet inte så mkt om det. )

Senast ändrad:

Aah de e vekrligen synd att inte Mathilda kan rida eliten nu :cry: men de e ju tur att vi har så många andra duktiga ryttare!!!

SM-medalj i år! :banana:

Nee verkligen inte, och alla som kollade såg ju sååå tydligt att det var hälta..

Jaaa :banana:.

De e ju många bra ryttare iår! :D

ja, och det var två jääättefina ponnier som inte fick vara med för att de ville tydligen inte ha några b-ponnier. :( trist. Men de andra är som sagt superduktiga de med :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Efter en helg i Falsterbo och många år inom hästnäringen har jag börjat fundera på människans syn och relation till hästen. I min...
Svar
12
· Visningar
2 659
Senast: nullo-modo
·
Dressyr Ja, nu vill jag höra vid vilka tillfällen ni har undrat varför ni egentligen håller på med sporten dressyr! :D Ni vet, när en ritt döms...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
9 451
Senast: Hippocampus
·
Dressyr Nu har vi ju avhandlat var godkänt gränsen går och vart den faktiskt går (missförstå mig rätt ;)), det behöver vi inte fortsätta med i o...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
13 244
Senast: Emelei
·
S
Dressyr Jag skulle vilja skriva om en sak jag tänkt länge på. När jag ser videor på folk som rider (eller ser dem IRL) och hästen går i en...
Svar
15
· Visningar
1 754
Senast: sandrahedman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka