Sponsarar er klubb tävlingsryttarna?

Magnum

Trådstartare
Endel klubbar sponsrar ju sina tävlingsryttare, gör era klubbar det och med vad?

Licensavgift eller del av, åter vid visst antal starter/placeringar?
Poängsystem?
Sponsring med annat än pengar sas? Ridhushyra/tävlingsschabrak etc?
Stor eller liten klubb?

Sv: Sponsarar er klubb tävlingsryttarna?

Jag tror min klubb bjuder på en gratis aktivitet (vad det nu kan vara) om man tävlar minst 4 gånger på ett år. Det är iaf nytt för iår och klubben är rätt liten.

Vi får resebidrag på 10 kr/milen när vi åker på tävling.

Har funktionärsfest en gång per år där alla som hjälpt till med saker för klubben får komma.

Vi rider gratis på ridbanorna som tillhör klubben.

Tror vi har runt 90 medlemmar i klubben nu.

Gamla klubben betalade tillbaka licensavgiften om man hade ett visst antal starter under året (15 tror jag det var) + en arbetsdag.

Nuvarande klubben har reducerad startavgift på hemmatävlingar.

Båda klubbarna har runt 100-talet medlemmar tror jag, nuvarande tror jag dock har fler aktiva tävlingsryttare på "högre" nivå, främst i dressyr.

Håller till på en liten klubb som i grund och botten är en ridskola. Ca 50 licensierade ryttare per år. De får i princip inget av klubben. Finns inga pengar att betala licenser, milersättning m.m. Det enda klubben bidrar med är två träningar på anläggningen gratis/säsong för varje lag. TS jobbar dock på att kunna ge mer tillbaka till ryttarna då det är något vi gärna vill göra, men det måste gå ihop sig ekonomiskt också...

Bytte klubb i år. Den gamla, som jag ridit för i 13 år, sponsrade bara med startavgiften i allsvenskan. Spydiga kommentarer och otacksamhet var de dock generösa med! :grin: I denna klubben satt jag även med i styrelse samt höll i större delen av hoppbiten, inkl tävlingar och träningar. Ca 300 medlemmar.

Nya klubben betalar tillbaka licensavgiften efter 4 starter på respektive nivå (alltså 4 starter på lokal = lokallicensavgiften tillbaka, 4 starter på reg och uppåt = junior-/seniorlicensavgiften tillbaka) om man rider med i allsvenskan och man får även ett schabrak med klubbens emblem om man rider 4 tävlingar under året. Halva avgiften på hemmatävlingar. Vid placering på lägst lokal nivå betalar klubben tillbaka anmälningsavgiften. Schyrre! :D Jag funderar ofta på hur jag kan betala tillbaka till klubben på bästa sätt, mer än självklart som funktionär på tävlingarna. Ca 130 medlemmar.

Vilka generösa klubbar ni rider för!!! Vi får halva startavgiften när vi tävlar på hemmaplan, vilket är väldigt sällan då vi bara har ett par tävlingar om året. Men å andra sidan har vi ingen arbetsplikt och få tävlingar=inte så många arbetspass. Vi har fyra utebanor som vi har fri tillgång på och ett ridhus där det är relativt lugnt. Träningar för olika tränare i hoppning, dressyr och Western finns varje vecka. Så vill man träna för klubbens tränare finns det mkt att välja på. Är rätt nöjd med min klubb eftersom jag inte behöver hjälpa till så mkt, rider nästan aldrig på anläggningen ändå. Bra stämning och trevliga klubbkamrater som jag oftast ser på tävling då vi har många tävlingsryttare.

Licensavgiften tillbaka om man har typ 15 starter under året och en arbetsdag (Typ fixardag i ridhuset eller bara hjälpa till på hemmatävlingarna).
Tror också att på hemmatävlingarna om vi efteranmäler oss får vi betala som en vanlig anmälan.

Vi är en rätt liten klubb, ca 150 medlemmar varav ca 50 st tävlar. Då mestadels ponnier på Lokal-Regional nivå. Har dock några som tävlar nationellt kanske tom. internationellt.

mm om du hjälper till på 3 tävlingsdagar är du med och delar på en pott pengar. Den potten fördelas i % på placerade ryttare. Gav äldsta dottern en rejäl slant tillbaka ifjol. :laugh:
Klubben är inte så stor..

Jag rider för en ganska stor klubb.
Förra året fick vi ett tävlings-schabrak,
i år betalar klubben den lokala licensen.

Jag har inte fått ngt svar om hur det är i år men förra året fick alla som löste licens ett vitt tävlingsschabrak med klubbens emblem på. Drygt 200 medlemmar var det förra året men inte så många tävlande. Har ingen aning om hur det är med förmåner för övrigt faktiskt då jag inte tävlat för klubben tidigare.

Vet inte hur det är nuförtiden i den klubben men för några år sedan då jag tävlade ponny aktivt kunde man ansöka om resebidrag men det förutsatte att man hade hjälpt till vid tävlingar... vilket jag aldrig gjorde. Har för mig att vi fick klubbjackor också inför elitallsvenskan (eller om klubben stod för en stor del, minns inte).

Liknande trådar

Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt... 2
Svar
39
· Visningar
1 369
Senast: Bison
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 458
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
11 889
Senast: lilsan
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 273
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31