Spöket Labans pappas pricksjuka smittar???

Smuldaisy

Trådstartare
Nej allvarligt talat... Har en svart shettis på 12 år och nu när hon fäller blir hon prickig. På höger sida, bakben, skinka, flank och mage har hon fått massor med vita prickar. Det är alltså pälsen som bytt färg. Prickarna är stora som en 50 öring ungefär. Har aldrig sett eller hört något liknande. Någon form av pigment förändring kanske men varför?? Hästen mår alldeles förträffligt i övrigt. Någon som vet vad det är, vad det kan bero på eller sett något liknande. Kan tillägga att jag haft hästen i 8 år och det har aldrig inträffat tidigare.

Sv: Spöket Labans pappas pricksjuka smittar???

Det kanske finns knabstrupperblod eller nåt liknande långt tillbaka....

Mitt sto fyller 8 iår och har fått mer och mer "prickar" och andra pigmentförändringar för varje år hon fäller vinterpälsen.... Dock är största förändringen just iår vad jag kan se!

Fortsätter hon såhär kommer hon va fux innan hon fyller 10... Hon är mörkbrun/svart idag....Och får gyllene/fuxfärgade fläckar....

Spännande! :laugh:

Bild?

Mvh Domino_s

Sv: Spöket Labans pappas pricksjuka smittar???

Ska ut och ta några bilder så jag återkommer senare idag när jag har fått lite hjälp av mannen med att föra över dem till datorn (jag é inte så himla teknisk måste jag erkänna :o).

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Luktar gnagare?
  • Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka