Lånar tråden lite, hoppast det är ok @Soffan74?

Jag har fått tid att sätta in spiral (min första, har inte fått barn) dagen innan vi ska åka till London på studietur med jobbet. Borde jag booka en ny tid? Verkar som man kan risikera att det gör ont/blöder i några dagar efteråt....?

Jag har fått tid att sätta in spiral (min första, har inte fått barn) dagen innan vi ska åka till London på studietur med jobbet. Borde jag booka en ny tid? Verkar som man kan risikera att det gör ont/blöder i några dagar efteråt....?

Jag blödde i en månad efteråt, gör samma med piller. Däremot hade jag inte ont men upp till en vecka är normalt enligt min bm. Gör det ont efter de första sju dagarna måste man in för att ultraljuda så spiralen ligger rätt.

Jag fick rätt ont ett par timmar efter insättning och var orolig att behöva sjuka mig från jobb nästa dag. Men ett par alvedon så var jag som vanligt :) Min bästa vän som var klok nog att grunda med ett par värktabletter innan insättning hade inte ont efteråt, men lite "mensvärk" i några dagar. Samma där, en ipren så var det lugnt.

Jag hade Mirena tidigare och älskade den så nu ska jag sätta in en till (precis fått barn, så ska sätta in den på efterbesöket).

När jag satte in den första så hade jag inte fått barn och det gjorde ont när hon satte in den (jag är å andra sidan icke särskilt smärttålig), men det var en kortvarigt smärta så helt klart värt det! Sedan följde ett par dagar med molvärk.

Under de 5 åren som den satt inne så hade jag inte mensvärk en enda gång och enbart några få droppar mens nån gång då och då.

_jag_ hade apont och skulle boka om till efter resan.

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 034
Senast: alazzi
·
Kropp & Själ Jag måste bara få gnälla. Tror inte jag kan få några bra råd ändå om jag ska vara ärlig. Min kropp är världens skitstövel. Den har...
Svar
4
· Visningar
966
Senast: tuaphua
·
Övr. Barn Jag är för tillfället väldigt uppgiven, så det kanske blir lite rörigt. Sedan graviditet nr 2 har mensen helt ballat ur. Alltså...
2
Svar
32
· Visningar
3 398
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag vet, ni är inga läkare och jag ber er inte heller att ställa någon diagnos, men någon kanske ändå har något tips på hur jag ska bli...
2
Svar
34
· Visningar
9 953
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar