Hua... jag känner så med dig!
Jag käkade Cerazette innan, hade gjort det i 11 år, och gick då från extremt riklig mens i 9-10 dagar, till ingen mens alls, innan lilla helvetet bröt ut i våras. Hade blödningar minst två veckor ihållande varje månad, under juni var jag blödningsfri i två dagar totalt...
Jag borde egentligen inte äta kombinerade p-piller heller pga att jag en gång i tidig tonår hade migrän med aura, men min barnmorska är en förstående äldre kvinna som menar på att man faktiskt ska försöka och prova, istället för att utesluta saker utefter en handbok, speciellt som jag bara haft aura en gång.
Jag provar Cleosensa sen två kartor tillbaka och är än så länge nöjd, inga knepiga blödningar (har hoppat över sockerpillerna och gått direkt på nästa karta efter BMs råd)
Skulle dessa inte fungera rekommenderade hon mig att vara helt hormonfri 2-3 månader för att sen börja om med Cerazette eftersom de har funkat så bra innan. Tydligen något med slemhinnan i livmodern som påverkas av minipiller som kan orsaka långa blödningar och att kroppen behöver en omstart ibland, lyssnade tyvärr bara på hälften av vad hon sa där
Eller så kunde jag få prova ett piller som hette Zoley som innehåller olika doser hormoner under månaden vilket skulle vara bättre för oss som har hysteriska blödningar.