Läkemedel som ofta används för att mjuka upp tappen även fast det inte är dess egentliga användningsområde. Finns gynekologer som tycker att det alltid ska ges till kvinnor som inte fått barn innan insättning.
Önskar att jag hade träffat på en sån gyn...Det gjorde helt fruktansvärt ont att sätta in min kopparspiral. Fick veta i efterhand att man kunde bett om smärtlindring.. Kul :meh:

Satte in Mirena i juli mot bättre vetande (blev riktigt sjuk av kopparspiral och klarar inte av vare sig p-piller eller minipiller). Fick så sjukt många biverkningar fast läkaren sa att det ENDA var att mensen kunde försvinna. Inte direkt... blödde i 5 veckor. Gick upp i vikt. Mådde illa så jag inte kunde äta ordentligt. Huvudvärk. osv...

Var till Gyn idag. På ett ÅB, eftersom jag äter Cerazette sedan ca 4 månader tillbaka.
Nu ska jag få en spiral insatt, den 6 november. En Minera
Hur funkar det? Gör det ont vid insättning mm? Kan den sitta de 5 åren läkaren sa?
Har iaf hämtat ut den idag på Apoteket. Tur att man har frikort på medicin. Den skulle ha kostat 970 spänn annars.
Hur mycket kostar cerazette? Kommer antagligen bli satt på det på måndag.

Ni som har spiral, hur upplever er partner det? Jag hade kopparspiral för några år sedan, men min dåvarande man påstod att den kändes när vi hade sex. Ska det vara så? Hade den inte länge.
Min partner "stötte i den" några gånger i början i vissa ställningar, eller det är väl trådarna som känns och inte själva spiralen. Mina trådar har dock förflyttat sig så nu märker partner aldrig av den (gyn kunde inte heller känna trådarna vid kontroll).

Man kan be dem korta trådarna om det besvärar.

Jag har inte fått barn och är 40+
Då skulle jag eventuellt fråga innan insättningen, din BM kanske har en annan syn än de jag träffat eller så är hon en fena på insättning. Jag har en lite vriden och bakåtlutande livmoder vilket gör insättningen knepigare. Inför mitt spiralbyte så är jag mer orolig för cytotecen än för spiralen då den ger mensvärken från helvetet men spiralen bara gav antingen korta toppar av obehag eller en ganska mild men dov känsla av obehag.

Var till Gyn idag. På ett ÅB, eftersom jag äter Cerazette sedan ca 4 månader tillbaka.
Nu ska jag få en spiral insatt, den 6 november. En Minera
Hur funkar det? Gör det ont vid insättning mm? Kan den sitta de 5 åren läkaren sa?
Har iaf hämtat ut den idag på Apoteket. Tur att man har frikort på medicin. Den skulle ha kostat 970 spänn annars.

Jag fick molvärk i 3-4 dagar, sen inget.
Ja, den kan sitta 5 år.

Har du skaffat en älskare:D?

Då skulle jag eventuellt fråga innan insättningen, din BM kanske har en annan syn än de jag träffat eller så är hon en fena på insättning. Jag har en lite vriden och bakåtlutande livmoder vilket gör insättningen knepigare. Inför mitt spiralbyte så är jag mer orolig för cytotecen än för spiralen då den ger mensvärken från helvetet men spiralen bara gav antingen korta toppar av obehag eller en ganska mild men dov känsla av obehag.
ok

Funderar över insättningen. De sa inget om den. Varken om det gör ont eller att man ta värkpiller innan...
Får ringa dit och höra i morgon.

Funderar över insättningen. De sa inget om den. Varken om det gör ont eller att man ta värkpiller innan...
Får ringa dit och höra i morgon.

Rekommenderar att du tar två Alvedon och en Ipren innan. Det gjorde jag när jag satte in min Jaydess förra året. Det gjorde ont ungefär som väldigt kraftig mensvärk men bara i 5-10 sekunder ungefär så det gick helt klart att stå ut med :)

Jag tog 2 alvedon och 1 Ipren innan min spiral sattes in. Det gjorde ont, men inget extremt. Tyckte det gjorde lika ont att mäta livmodertappen som att sätta in själva spiralen, så fick utstå smärtan 2 ggr. Fick någon konstig reaktion så jag blev yr efteråt (spände mig väldigt mycket och andades inte bra) och hade lite molvärk i någon dag. Den har inte känts av vid sex. Har dock koppar! Kommer göra om det igen men fasar lite :p

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 034
Senast: alazzi
·
Kropp & Själ Jag måste bara få gnälla. Tror inte jag kan få några bra råd ändå om jag ska vara ärlig. Min kropp är världens skitstövel. Den har...
Svar
4
· Visningar
966
Senast: tuaphua
·
Övr. Barn Jag är för tillfället väldigt uppgiven, så det kanske blir lite rörigt. Sedan graviditet nr 2 har mensen helt ballat ur. Alltså...
2
Svar
32
· Visningar
3 398
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag vet, ni är inga läkare och jag ber er inte heller att ställa någon diagnos, men någon kanske ändå har något tips på hur jag ska bli...
2
Svar
34
· Visningar
9 953
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar