Nej, det är verkligen en oväntat användning om man kollar FASSAha, kollade fass o insåg inte kopplingen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, det är verkligen en oväntat användning om man kollar FASSAha, kollade fass o insåg inte kopplingen.
Önskar att jag hade träffat på en sån gyn...Det gjorde helt fruktansvärt ont att sätta in min kopparspiral. Fick veta i efterhand att man kunde bett om smärtlindring.. KulLäkemedel som ofta används för att mjuka upp tappen även fast det inte är dess egentliga användningsområde. Finns gynekologer som tycker att det alltid ska ges till kvinnor som inte fått barn innan insättning.
Hur mycket kostar cerazette? Kommer antagligen bli satt på det på måndag.Var till Gyn idag. På ett ÅB, eftersom jag äter Cerazette sedan ca 4 månader tillbaka.
Nu ska jag få en spiral insatt, den 6 november. En Minera
Hur funkar det? Gör det ont vid insättning mm? Kan den sitta de 5 åren läkaren sa?
Har iaf hämtat ut den idag på Apoteket. Tur att man har frikort på medicin. Den skulle ha kostat 970 spänn annars.
Min partner "stötte i den" några gånger i början i vissa ställningar, eller det är väl trådarna som känns och inte själva spiralen. Mina trådar har dock förflyttat sig så nu märker partner aldrig av den (gyn kunde inte heller känna trådarna vid kontroll).Ni som har spiral, hur upplever er partner det? Jag hade kopparspiral för några år sedan, men min dåvarande man påstod att den kändes när vi hade sex. Ska det vara så? Hade den inte länge.
170 kr för 3 månaderHur mycket kostar cerazette? Kommer antagligen bli satt på det på måndag.
Jag har inte fått barn och är 40+Läkemedel som ofta används för att mjuka upp tappen även fast det inte är dess egentliga användningsområde. Finns gynekologer som tycker att det alltid ska ges till kvinnor som inte fått barn innan insättning.
Okej, hade budgeterat för typ 1000:- ^^ Har noll koll på priser för sånt här :P170 kr för 3 månader
Okej, hade budgeterat för typ 1000:- ^^ Har noll koll på priser för sånt här :P
Då skulle jag eventuellt fråga innan insättningen, din BM kanske har en annan syn än de jag träffat eller så är hon en fena på insättning. Jag har en lite vriden och bakåtlutande livmoder vilket gör insättningen knepigare. Inför mitt spiralbyte så är jag mer orolig för cytotecen än för spiralen då den ger mensvärken från helvetet men spiralen bara gav antingen korta toppar av obehag eller en ganska mild men dov känsla av obehag.Jag har inte fått barn och är 40+
Var till Gyn idag. På ett ÅB, eftersom jag äter Cerazette sedan ca 4 månader tillbaka.
Nu ska jag få en spiral insatt, den 6 november. En Minera
Hur funkar det? Gör det ont vid insättning mm? Kan den sitta de 5 åren läkaren sa?
Har iaf hämtat ut den idag på Apoteket. Tur att man har frikort på medicin. Den skulle ha kostat 970 spänn annars.
okDå skulle jag eventuellt fråga innan insättningen, din BM kanske har en annan syn än de jag träffat eller så är hon en fena på insättning. Jag har en lite vriden och bakåtlutande livmoder vilket gör insättningen knepigare. Inför mitt spiralbyte så är jag mer orolig för cytotecen än för spiralen då den ger mensvärken från helvetet men spiralen bara gav antingen korta toppar av obehag eller en ganska mild men dov känsla av obehag.
Nej. Har rikliga blödningar och överjävlig mensvärkJag fick molvärk i 3-4 dagar, sen inget.
Ja, den kan sitta 5 år.
Har du skaffat en älskare?
Nej. Har rikliga blödningar och överjävlig mensvärk
Har blivit värre sedan de opererade bort en tvillingscysta i mars. Den var stor och de fick ta bort en äggstock också. En massa sammanväxningar är det också.Hoppas det blir bättre, jag hade varken eller med Mirena.
Funderar över insättningen. De sa inget om den. Varken om det gör ont eller att man ta värkpiller innan...
Får ringa dit och höra i morgon.
Ok. BM sa samma när jag ringdeRekommenderar att du tar två Alvedon och en Ipren innan. Det gjorde jag när jag satte in min Jaydess förra året. Det gjorde ont ungefär som väldigt kraftig mensvärk men bara i 5-10 sekunder ungefär så det gick helt klart att stå ut med
2 veckor kvar...Ok. BM sa samma när jag ringde