Spiral & graviditet

M

Mumsmums

Ni som har haft Hormonspiral, hur lång tid tog det från det att ni tog ut den till ni blev gravida?

Jag har haft spiralen i 3 år nu, och jag undrar hur långtid det brukar ta för kroppen att övergå till det normala när det gäller mens & ägglossning. (Har ingen mens nu)

Bebis suget börjar komma ;)

Sv: Spiral & graviditet

Tja, jag tog ut hormonspiralen och väntade förgäves på att mensen skulle komma igång :angel:

Det är inte helt ovanligt att det smäller till direkt :D

Så du blev gravid fast första mensen inte hade kommit?

Ok skönt att det gick så fort. Har hört så många gånger att det kan ta så lång tid innan kroppen fungerar som "normalt" och man blir med barn

Samma sak här, jag tog ut spiralen och fick en lite färgad flytning, sen inget mer. Tog en stund innan jag förstod hur det stod till... för jag hade som du räknat med att det skulle ta tid för kroppen att komma igång igen.

Ett år. Men det spelar ingen större roll, ofta hindrar inte spiralen ägglossningen och det beror inte på hur länge den suttit där. När den är borta är livmodern fri och hormonerna borta direkt.

Starka P-piller som stoppar ägglossning eller P-sprutor som måste "gå ur kroppen" kan kanske kräva anpassningstid, men efter en spiralurtagning är man direkt fertil.

Tja, jag tog ut hormonspiralen och väntade förgäves på att mensen skulle komma igång :angel:

Det är inte helt ovanligt att det smäller till direkt :D

Samma för en av mina bästa vänner.
Hon blev gravid efter sex månader och då hade hon inte sett till någon mens övht.

Jag har tagit ut hormonspiral två gånger och blivit gravid omgående både gångerna.Min BM sa att samtidigt som den förhindrar graviditet så förbereder den kroppen på att bli det också,så min erfarenhet är att det går fort som sjutton.

Jag har tagit ut hormonspiral två ggr. det kändes sgs ingenting.
Men jag kände i och för sej inte särskilt mkt när den sattes in heller.

Måste Bara fråga. Kan man ha spiralen inne i mer än 5 år? Läste någonstans att någon haft den inne i 7 år. Jag trodde den sluta "fungera" vid 5 år.

Liknande trådar

Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 952
Senast: Manji
·
Hundhälsa Hej! Min mellanpudel är 7 år och har ätit kortison sedan han var drygt 1 år pga IBD. Han har stått på lägsta dos och det har fungerat...
Svar
9
· Visningar
852
Senast: Lillkin
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 353
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
821
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Hemmasittare

Hund, Katt, Andra Djur