Spiral efter förlossning

Hej!
Undrar om det är någon som har satt in spiral inom 6 månader efter sin förlossning?
Var på efterkontroll i veckan och pratade om preventivmedel. Sa då att jg tänkt på hormonspiral då jag mådde väldigt bra på det sist jag hade det för några år sedan.
Men efter förlossningen så var jag inte så sugen på det längre med tanke på hur ont det gjorde att sätta in den första gången så vågade jag inte det igen efter den ganska jobbiga förlossningen.. Men då sa bm att 99% av dom som sätter in en spiral inom ett halvår efter känner det inte för att livmoderhalsen tydligen är avdomnad.
Så nu undrar ju jag, stämmer det?

Absolut inte, det gjorde ont, sen kändes det äckligt, sen gjorde det ännu ondare och kändes ännu äckligare, speciellt efter ridning eller sex. Tog ut den efter 1 månad. Koppar.

Liknande trådar

Relationer Ni som har det, har det fungerat bra? Gjorde det ont att sätta in? Hur har mensen blivit? Jag har hela livet ätit p-piller, men är just...
2
Svar
29
· Visningar
1 276
Senast: Roheryn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
25 974
Senast: Capel
·
Hästmänniskan Hej! Jag hyr ett hus där det står ett stall, stallet hyrs ut av hyresvärden och jag hjälper till med skötseln av hästarna mot lägre...
Svar
19
· Visningar
5 693
Senast: Glimra
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är bevisat. Fyra dagar. Fyra dagar provade jag att "jobba" 25%. 5:e dagen var jag hemma. Med en sån fruktansvärd värk i nacken...
Svar
5
· Visningar
1 997

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka