spinoff på talangtråden - onödiga talanger

Pricka saker. Skjuta med vapen på pricktavla, kasta pil osv. Hade varit toppen som torped, är ibland gynnsamt på femkamp men annars rätt värdelöst.
Det är jag också bra på. Jag har nog skjutit, kastat pil o dyl sammanlagt vid 5-15 tillfällen i mitt liv. Vid samtliga tillfällen med skyhöga poäng.

Det gäller i mitt fall dock inte när jag kastar en boll.
 
Jag kan alla Sveriges riktummer utantill, så frågar nån mig ett specifikt nr, så vet jag vart det går eller vad det är för nr dit 👍

Gillar även gångertabellen, "ser" svaret i huvet även om det är 5-slffriga tal som multipliceras med varandra 😀

Telefonnr, det finns många i minnet sen lång tid tillbaka 😀
 
Juste, jag kan göra en mkt bra imitation av kakmonstret :D Speciellt klassikern "COOKIE!! OMNOMNOM" men även "Me want book about cookies... and a glass of milk please!" :angel: Var tillsammans med en kille en gång som kunde göra det, och jag tyckte det var så hysteriskt roligt så jag gav mig fan på att lära mig det jag med.
 
Det är jag också bra på. Jag har nog skjutit, kastat pil o dyl sammanlagt vid 5-15 tillfällen i mitt liv. Vid samtliga tillfällen med skyhöga poäng.

Det gäller i mitt fall dock inte när jag kastar en boll.
Samma här. Vapen, pil osv. Sikta kan jag inte, då träffar jag knappt!! Men står jag avslappnat och tar upp och skjuter/kastar i samma stund jag tittar och inte försöker sikta något litet alls så träffar jag prick som om jag har tränat asmycket. Jag som inte tränat alls! Jag imponerar otroligt på mig själv till och med! Jag menar, jag är ju synskadad för tusan, i går tex så missade jag bordet när jag skulle sätta ett glas på det så det istället trillade på golvet!:nailbiting: :D
 
Jag är riktigt riktigt bra och snabb på rövarspråket. Helt onödigt, har ingen att prata med🙄. Jag och vän arbetade ihop ett eget alfabet när vi var tonåringar, för att kunna skriva brev och lappar. Jag är riktigt vass på det också, men bokstäverna finns inte på mobiler och datorer samt att vi inte längre har kontakt.

Önskar jag kunde något annat, lite mer användbart språk. Jag kan iofs beställa en salladstallrik med bröd och ost, samt säga, fågelmaten då, din idiot, var är fågelmaten, på tyska. :grin:
 
Önskar jag kunde något annat, lite mer användbart språk. Jag kan iofs beställa en salladstallrik med bröd och ost, samt säga, fågelmaten då, din idiot, var är fågelmaten, på tyska. :grin:

Så skönt att veta ändå om du kommer till Tyskland! Du behöver inte svälta ihjäl, och inte fåglarna heller. (Fast å andra sidan... om idioten faktiskt svarade var fågelmaten är, skulle du förstå det då?)
 
Jag har ett extremt sifferminne. Kommer ihåg kompisens kod till bankkortet hon hade för 15år sedan 🙈 passerkoder, ocr-koder på månatliga fakturor osv. Min pappa är likadan. ❤

Jag är även super på huvudräkning så mannen brukar fråga mig istället för att räkna på mobilen. 🤣 Innan poddar kom roade jag mig med att räkna ut större tal när jag gjorde tråkiga/ monotona uppgifter tex 238 745/23 osv
 
Har också väldigt bra ögonmått, ofta när min man kommer med massa i famnen av nått som ska in i skåp så säger jag, sätt in det här. Nu senast var det matpaket som skulle i frysen, dom passa perfekt och mannen bara, det där har du gjort förr. Mens jag inte har det utan bara ser att där passar det.

Samma med antal, ska jag ha 7 skedar så brukar det bli rätt antal, samma vad det är jag ska ta, det blir allt som oftast rätt ☺️

Sen vet jag inte om det är direkt en talang (mer än att det fastnat) men jag kan sjunga "I like to move it" på ungerska 😅🎶
 
Jag kan alla mellanorden ”bininis banans bambas...” osv i Banankontakt och kommer ta med mig dom ända ner i grave för dom sitter som berget. Kommer typ glömma allt annat innan jag glömmer det. Väldigt oanad och helt meningslös sak att kunna (men generellt är jag väldigt bra på att lära mig helt onödiga saker men viktiga saker glömmer jag på några sekunder. Helt värdelös talang)
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Under gårdagskvällen hände det omöjliga – i samband med ett misslyckat inbrott i Pengabingen där Björnligan försökte sno åt sig några...
45 46 47
Svar
923
· Visningar
42 574
Senast: Mistimed
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp