spinoff på talangtråden - onödiga talanger

tanten

Trådstartare
Jag har en lite skum talang. Jag har ett väl kalibrerat ögonmått när det gäller antal.

Ska jag ta 20 saker ur en låda så tar jag upp en bunt och det är 20. Ska jag Räkna 120 kaffefilter (på mitt extraknäck) så grepar jag en bunt som är 119 elelr 121. Eller 120.

Vad är era onödiga, men välutvecklade, talanger?
 
Jag läser väldigt, väldigt fort och med hög läsförståelse.
Igenkänningsfaktorn är hög på den.

---

Annars en onödig talang borde vara att jag kan få med mig nästan jag packat in i bilen på en gång, varför gå två gånger om man kan få med sig allt på en vända? Vet inte riktigt hur jag lyckas och det är säkert en rätt komiskt syn för grannarna, men det går. :p
 
Jag har en lite skum talang. Jag har ett väl kalibrerat ögonmått när det gäller antal.

Ska jag ta 20 saker ur en låda så tar jag upp en bunt och det är 20. Ska jag Räkna 120 kaffefilter (på mitt extraknäck) så grepar jag en bunt som är 119 elelr 121. Eller 120.

Vad är era onödiga, men välutvecklade, talanger?

Perfekt ögonmått vad gäller storlek och ”passning”. En annan talang som jag har är att öppna potatis- eller grillkolspåsar som är förslutna med snören.
 
Jag har extremt bra hörsel (tyvärr, har hört både det ena och det andra jag inte borde för folk tror att de är tillräckligt långt borta men som sagt helt sjukt bra hörsel)
Och jag har så extremt lätt för att bygga muskler vilket inte är supervanligt som kvinna, dock lite kul eftersom jag gillar att träna.

Så med mina talanger kan jag bli en bodybuilder med superhörsel 😅 tyvärr inget jag är sugen på.
 
Eh, jag har sjukt lång tunga och kan slicka mig själv på näsan 😅
Väldigt värdefull talang 🙄

Jag också! 🙋‍♀️😆

Men jag är också ytterst bra på att stega upp sträckor. Allt från några meter upp till iaf 50m. Slår sällan fel på mer än några dm på de längre sträckorna!

Däremot är mitt ögonmått fullständigt värdelöst. Kan seriöst inte avgöra om nåt är 15m eller 50m bort..
 
Jag brukar säga att jag har en oändlig minneskapacitet för onödig information. Inte sådär som andra med npf nördar in sig på en sak, utan jag kommer ihåg lite av allt. Därav är jag ganska jätteallmänbildad, men väldigt ytligt 😁 min familj utbyttjar det dock för kag minns ofta saker som ingen annan av dem gör. Äldsta syster har riktigt teflonminne 😁
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Under gårdagskvällen hände det omöjliga – i samband med ett misslyckat inbrott i Pengabingen där Björnligan försökte sno åt sig några...
45 46 47
Svar
923
· Visningar
42 574
Senast: Mistimed
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp