*spinoff* AMSTAFF

N

Ne0

hjälp mig nu funderar på en doggy i rasen amstaff... all hjälp och synpnkter är välkomna :D

Sv: *spinoff* AMSTAFF

Jag har en liten rackare på 9 veckor, han är hur underbar som helst. Vad vill du ha hunden till? Du får ju oxå tänka på att söka valpkurs först för det är svårt å få plats på kort tid å dom behöver börja det lite tidigare än andra hund raser. Det är viktigt att det är en bra kennel osv såklart :love:

självklart blir det valpkurs..
den ska vara till som sällskapshund inget annat.. kanske lite spårning eller dyligt för att aktivera den :)

Läs så mkt du kan om rasen och överväg sen om just den kan vara något för dig. Dom behöver mkt aktivering och en hel del lydnad skadar ju inte heller.
Amstaffen är ju en solklar favorit ras för min del!

Läs på om rasen!
Mentalitet, historia (obs historiken från vissa sidor stämmer inte då dom är förskönade, kolla fler sidor för olika synvinklar), allt du kan komma över.
Ett tips är att gå med i ett amstaff forum för personligare erfarenheter och råd.
ex:
http://www.amstaff.se/
http://www.amstaffsidan.com/

Senast ändrad av en moderator:

jo klart man är påläst :D
men mera allmäna tips åp just den rasen?

Only_Me skrev:
Jag har en liten rackare på 9 veckor, han är hur underbar som helst. Vad vill du ha hunden till? Du får ju oxå tänka på att söka valpkurs först för det är svårt å få plats på kort tid å dom behöver börja det lite tidigare än andra hund raser. Det är viktigt att det är en bra kennel osv såklart :love:

Vilken hund som helst är underbar vid 9v du lär inte se så speciellt mycket på hunden vid den åldern igentligen hur han blir som vuxen.

men en del kan man ju se men lång ifrån allt.

Min är en terrorist redan vid den här åldern :D Och av det jag kan se nu så lär han ge mig grått hår när han kommer upp i ålder lite och utvecklar alla sina terrieregenskaper än mer.

Fast han kanske sadlar om och blir en ängel senare, vem vet.

Är det någon som vet en hemsida om "old english bulldogg"? har hört att det ska finnas EN kennel i Sverige som jag tror korsar Amstaff med någon annan liknande ras, och att han som föder upp dessa kallar dom "old english bulldogg".
Är mycket intresserad av att köpa en Amstaff men har inte hittat en kennel jag tycker om, så om ni har en Amstaff som ni köpt från en kennel ni helnöjd med hade jag blivit glad om ni rekommenderat den till mig.

ja, det finns en uppfödare av olde english..." och han har hemsida också och föder även upp amstaffar som jag inte fått något seriöst intryck av.
Men gör han hemmagjorda olde english så borde man inte kalla dom för något dom inte är.
http://oldeenglishbulldogge.dinstudio.se/

få se alla mysiga bilder på era nu när de har växt upp :D

neo1.jpg

Så här ser min ut 14 veckor så han är inte så gammal än.Men söt är han.:love:

Det bästa är att ringa runt och hälsa på flera uppfödare och se på den vägen vilken man gillar bäst. Även gå och titta på utställningar vilken typ av amstaff det är man är ute efter..

Men du gör ett bra rasval, finns inga bättre hundar. En gång amstaff alltid amstaff:bump:

spikesvartvit.jpg

www.kennelrondevu.webb.se

Amstaff är verkligen min favorit.. Vill ha :love:
Men har hört att vissa försäkringsbolag inte försäkrar just amstaff och andra kamphundar just för att de har "tendens" till att gå till atack..:devil:

Konstigt tycker jag men tydligen är det så..
Kolla upp ett bra försäkringsbolag som vill försäkra din lille krabat :banana:

Lycka till!!

/ Manda

amstaff försäkrar nog dom flesta försäkringsbolag, är pittbull dom inte vill försäkra..Själv har jag IF till mina amstaffar:smirk:

Oj så roligt!
Min bästa vän har en Amstaff, och hon är verkligen super härlig!
Det enda onda i henne är när hon inser att man faktiskt tagit hennes plats i soffan.. Nu väger hon 32 kg och kan inte längre sova på min mage som hon gjort sedan hon va valp! :smirk:

Vi brukar vara ute och spåra tillsammans och Amstaffen har mer motor i sig än vad min lapska vallhund har :rofl:
Näe jag gillar Amstaffens personlighet!
Nu försöker dom trycka på mig en valp efter Electra.. och vi får väl se!

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
761
Senast: MML
·
Hundhälsa En kompis är hemma på dagarna med sjukbidrag. Hon o hennes sambo har en 1 1/2 årig blandras tik. Denna klarar inte alls att vara ensam...
2
Svar
28
· Visningar
2 128
Senast: Ginne
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 682
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
861
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka