Spinnoff på "spanska hittehundar"

Seabaz

Trådstartare
Vad tycker ni om att ta med sin hund på semestern då? Till tex spanien eller frankrike eller nåt...

Visst, den är ju vaccinerad osv innan den åker men är det inte lika stor risk att den får med sig någon ny hemsk sjukdom till fosterlandet ändå som inte vaccinet tar emot?

(Eftersom vissa skriver att de hittehundar som blir vaccinerade och kommer till sverige inte har allt smittskydd osv..)

Sv: Spinnoff på "spanska hittehundar"

Risken kanske finns, men jag tror den är liten. Skulle jag ta med mina hundar så skulle de inte få träffa andra hundar i det landet. Nja, träffa kanske man gör, men jag skulle inte låta de leka eller hälsa på varandra.
Hittehundarna har ju ofta sprungit lösa och träffat på både det ena och det andra.

Hur stor risk det är för att "semesterhunden" drar med sig något hem beror ju på vad man har för koll på den och vad man har gett den för skydd innan man åker. Sköter man allting snyggt är risken för smitta inte lika stor hos en "semesterhund" (eller en importerad avelshund) som för en gatuhund.

Jag skulle dock inte dra med mig något djur ut på semester. De får stanna hemma.

Som jag skrev så skulle jag ha koll på den. Sen utgår jag ju ifrån att alla papper för att få resa med hunden är iordning.

I de flesta tillfällen mår nog hunden bättre av att stanna hemma än att följa med på semester. Det är nog ägarna som har mer glädje av det än hundarna.

Jag skulle inte ta med mig min hund. Tycker det är skönt att kunna göra exakt det jag själv vill när jag är borta. På många ställen är det ju inte tillåtet att ta med sig hunden in och redan svensk sommar tar på krafterna för våra hundar. O söderut är det ju några grader vamare minst än här.

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 857
Senast: Hermelin
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 528
Senast: Ramona
·
Gravid - 1år Är gravid, och pappan till barnet vill absolut att jag ska göra kejsarsnitt. Fick så bra hjälp här när jag skrev för ett tag sedan- kan...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
18 403
Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 880
Senast: Corminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar