Spinn off på Något för män och något för kvinnor-tråden

Sv: Spinn off på Något för män och något för kvinnor-tråden

Ja så är det säkert. Men det är ju så dumt. Varför ska en kvinna inte "duga" utan massa krämer, när män får det :mad:
nog för att det finns betydligt mer reklam riktad mot kvinnor, men jag får intrycket av att du kanske inte har sett / tittat på / lagt märke till den reklam som är riktad till män? för det finns. mycket. Man kanske kan säga att de som skapat reklamen lyckats då - du lägger märke till den som är riktad till dig som målgrupp ;)
Det måste vara så att kvinnor är mer lättlurade... synd :meh:
says who?
Skönhetsindustrin skulle nog jubla om män började använda lika mycket jox :p
ja
 
Sv: Spinn off på Något för män och något för kvinnor-tråden

I mångt och mycket är det samma kladd. Producenterna har bara annan design och färger till män på burkarna för att det ska verkar "manligare". De kom på att många män snor/snodde sin partners krämer och att det fanns en marknad att tjäna pengar på, sen har det ju blivit mer ok att även killar bryr sig om hur de ser ut.

Som sagt, Cola Light och Cola Zero är samma skit, Light säljer bättre till kvinnor och Zero till män. Allt går att sälja med mördande reklam, vi är villiga offer som betalar mycket för samma produkt bara förpackningen skiljer. :meh:
 
Sv: Spinn off på Något för män och något för kvinnor-tråden

Men ÄR kvinnor mer intresserade - eller bara mer lättlurade?
Ja. Men det handlar säkert om sociala konstruktioner. Kvinnor förväntas vara intresserade av skönhet, kläder m.m. Män om motorer och bilar. Grovt generaliserat alltså. Jag tror definitivt inte att kvinnor är mer lättlurade överlag. Men marknadsföringen riktar sig ju till kvinnor så män känner sig ju inte träffade utav den.
 
Sv: Spinn off på Något för män och något för kvinnor-tråden

Tydligen är den annorlunda, jag har aldrig behövt använda hudkräm,och känner ingen (man) som använder någon heller.
Eller är det så att kvinnor faller för reklamen.

Och jag har sett många män som verkligen hade behövt hudvård. Irriterad, fnasig, torr, grovporig hud är mer regel än undantag.
 
Sv: Spinn off på Något för män och något för kvinnor-tråden

Jag tror ju att man har olika marknadsföring just för att det i målgrupperna är olika högt intresse. Generellt är kvinnor mer intresserade av skönhet och mode. För många män är dock fortfarande det här med stil och skönhet ngt fjolligt o/e ointressant. Ska man hårddra det så är det många i den äldre generationen som fortfarande låter frugan handla på Dressman. Hon släpar med honom som motvlligt blir klädd...

Som vanligt finns det dock en motreaktion hos främst yngre som gärna visar intresse för kläder, grooming etc. Man nördar ner sig i stilbloggar och går betydligt hellre och handlar tillsammans med en polare. Man har insett att de ofta har mer koll på stil och mode än vad frugan har...

Jag tror det är en fråga om för vem man gör det för. Den vanliga schablonen är ju män endast klär sig och luktar gott för det motsatta könet. När man väl har blivit gift så finns det enligt den teorin ingen anledning längre att anstränga sig men det som mer och mer kommit på senare år är att man gör det för sig själv (och i viss mån för andra intresserade). Man köper inte ett par skor från Gaziano & Girling för att impa på kvinnor. Själv kan jag mycket väl ha på mig en trevlig doft även om jag så ska sitta inne och läsa iförd morgonrock hela dagen och inte se en endaste levande varelse...

Kort sagt så marknadsför sig företagen som är i denna nisch direkt mot de intresserade konsumenterna. Det är lönlöst att köpa TV-reklam då det vänder sig till en bred publik. Marknadsföringen är snarare via bloggar, tidskrifter etc så att Du når de som främst är intresserade. Prickskytte istället för hagelgevär... :D
 
Sv: Spinn off på Något för män och något för kvinnor-tråden

den värsta tycker jag är niveas nya reklam (tror det är nivea iaf) där dom säger att mäns användning är annorlunda och att hudvård inte måste göra ont.

GÖRA ONT? Om det gör ont att sköta om sin hud gör man fan fel :banghead:
 
Sv: Spinn off på Något för män och något för kvinnor-tråden

GÖRA ONT? Om det gör ont att sköta om sin hud gör man fan fel :banghead:

"Ähhh, sånadäringa peeling-krämer är bara för fjollor. Jag tar slipen..."

17-004_l.jpg
 
Sv: Spinn off på Något för män och något för kvinnor-tråden

När det gäller ansiktsvård har män i regel grövre hud än kvinnor och har därför andra behov. Inget konstigt med det.

Vanlig hudkräm för kroppen däremot är det ju skit samma med. Min sambo har problem med torr hud så han tar inga chanser, han köper specialkräm på apoteket. Den luktar inte hallon, men funkar super på oss båda :) Är själv lite less på alla hudkrämer för kvinnor som är fullpumpade med parfym och skimmer och allt vad det är.
 
Sv: Spinn off på Något för män och något för kvinnor-tråden

men då har ju reklamen dubbelt fel. Mäns hudvård ska göra ont, allt annat är fjolligt.

Kanske funkar med en rasp? om man inte gillar elgrejer tänker jag
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp