Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kvinnan är fantastisk på många sätt - hon får hästarna a dansa. Hon är ju inte världens duktigaste dressyrryttare för intet - och i hennes sätt att rida kan man plocka många intressanta detaljer.
Men tittar man lite bort från det så kan man se tuktade hästar som är satta i en väldigt fast ram - hon bestämmer och när hästarna väl får titta upp då blir de livrädda för publiken t.ex...De bär sig åt så man skäms på prisutdelningar etc. Fattar inte att hon vågar.
Jag har också förståelse för hur damen i fråga menar, just i avbrottet tycker jag inte heller att man ska driva med skänkeln. Bakdelen skall vara på plats redan innan själva övergången genom en förberedande halvhalt eller två och sedan kommer själva avbrottet via sits och hand. Hålla om med skänkeln ja, driva aktivt nej.
Ryttarna på clinicen skulle inte heller hålla en understödjande skänkel. De skulle släppa skänkeln helt i avbrotten.
Ryttarna på clinicen skulle inte heller hålla en understödjande skänkel. De skulle släppa skänkeln helt i avbrotten.
ja! Lite så..
Jag kanske helt enkelt driver för mkt helt enkelt..
Känsla för feeling, vad är det?
Ja för det är inte tillåtet att rida lätt i travökningarna
Jag hade aldrig sett det om de just inte zoomat in i slowmotion i reprisen....
Kanske gör hon det för att hjälpa till med takten.....vi kanske ska ge domarna video för att de ska kunna se i slowmotion
Vore kul att se alla ryttare i just slowmotion....dig oxå
Jag har ridit lätt i brallan
På 80-talet smorde jag sadeln med habanol o det blev som klister.
Så i början- under lättridningen......
Jag vill gärna se också hur man rider lätt inuti ett par ridbyxor så att det inte syns kanske kan Fredrik demonstrera det också?
Jag har ridit lätt i brallan
På 80-talet smorde jag sadeln med habanol o det blev som klister.
Så i början- under lättridningen......
Men jag förstår verkligen inte detta eviga tjat om Fredriks egna exempel? Alla är vi ju olika. Vissa har en enorm fallenhet för teori medan andra har det för ridning. Och alla kan vi lära av varandra. Så fungerar det ju IRL, varför då inte här?
Jag tycker verkligen på fullaste allvar att det du, muppen och Axel sysslat med på senaste tiden är ren och skär mobbning utav Fredrik. Jag blir verkligen illa berörd var gång jag läser inläggen.
Både du, muppen, axel och fredrik har ju mkt att bidra med till diskussionerna, var och en på er egen nivå. Varför kan vi inte få ta del av det utan all denna smutskastning?
Kanske gör hon det för att hjälpa till med takten.....vi kanske ska ge domarna video för att de ska kunna se i slowmotion
Vore kul att se alla ryttare i just slowmotion....dig oxå