Spindlar! Dödar ni eller släpper ut?

Sv: Spindlar! Dödar ni eller släpper ut?

vinter slår jag ihjäl dem, sommaren slänger jag ut dem.
 
Sv: Spindlar! Dödar ni eller släpper ut?

Hur kan du inte vara rädd för getingar? Dom är jag väldigt rädd för! Blir hysterisk om en geting kommer i min närhet!

Dom har aldrig gjort mig något :) Har vaknat med spindlar i ansiktet och även blivit biten av spindel. Men har aldrig blivit getingstucken så aldrig lärt mig vara rädd för dem. :)
 
Sv: Spindlar! Dödar ni eller släpper ut?

Oj jag avundas dig! Jag brukar bli getingstucken en gång iaf varje sommar samt att dom rackarna förföljer mig! :eek:
Dessutom har jag flertalet blivit stucken två gånger av samma geting fast många säger det inte ska gå!
 
Sv: Spindlar! Dödar ni eller släpper ut?

Det lär vara enkelt att bota spindelfobi!

Enkelt? På vilket sätt då menar du?

För egen del så försöker jag alltid släppa ut spindlarna, antingen själv eller genom att be någon annan. Men det beror på hurdan spindel det är och hur mycket den överraskar mig. Vissa blir mosade med flugsmällan. Vissa blir varken dödade eller utsläppta, beroende på vad det är för spindel och var den hittas - så kan den få vara kvar där den är. Gud nåde om den trallar sig in i mitt rum dock...
 
Sv: Spindlar! Dödar ni eller släpper ut?

Enkelt? På vilket sätt då menar du?

För egen del så försöker jag alltid släppa ut spindlarna, antingen själv eller genom att be någon annan. Men det beror på hurdan spindel det är och hur mycket den överraskar mig. Vissa blir mosade med flugsmällan. Vissa blir varken dödade eller utsläppta, beroende på vad det är för spindel och var den hittas - så kan den få vara kvar där den är. Gud nåde om den trallar sig in i mitt rum dock...

Enkelt såtillvida att det bara tar ett par timmar hos en psykolog;-)
 
Sv: Spindlar! Dödar ni eller släpper ut?

Jag fick höra någon gång att spindlar äter upp kvalster (?) så dem hjälper till och städar. Haha kan vara helt fel men fått mig att relatera dem till något positivt (har dock aldrig haft spindelfobi) så jag brukar mest le när jag se dem och kommer dem ner hissandes i mitt ansikte brukar jag sätta dem på väggen och låter dem fortsätta med livet.

Möss däremot...... jag blir som en gallskrikande bebis. Överraskade mig i soffan en gång, trauma.
 
Sv: Spindlar! Dödar ni eller släpper ut?

Jag fick höra någon gång att spindlar äter upp kvalster (?) så dem hjälper till och städar. Haha kan vara helt fel men fått mig att relatera dem till något positivt (har dock aldrig haft spindelfobi) så jag brukar mest le när jag se dem och kommer dem ner hissandes i mitt ansikte brukar jag sätta dem på väggen och låter dem fortsätta med livet.

Möss däremot...... jag blir som en gallskrikande bebis. Överraskade mig i soffan en gång, trauma.

Möss ja, fy
 
Sv: Spindlar! Dödar ni eller släpper ut?

Oj jag avundas dig! Jag brukar bli getingstucken en gång iaf varje sommar samt att dom rackarna förföljer mig! :eek:
Dessutom har jag flertalet blivit stucken två gånger av samma geting fast många säger det inte ska gå!

Det är bin som sticker bara en gång, getingar kan sticka flera:)
 
Sv: Spindlar! Dödar ni eller släpper ut?

Jag låter dem vara kvar... de äter andra insekter, bor på landet så det kommer in en del...så vida det inte byggs ett stort nät så får de stanna.

Samma här. Jag flyttar bara undan dem om de skulle tillfälligt vara på fel plats texi badkaret när jag vill bada.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Vi har en Cheval Liberte Gold och har ett problem som jag undrar om någon känner igen. Bryggan som man fäller ned kommer inte hela...
Svar
6
· Visningar
509
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
502
Senast: Linda_A
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 916
Senast: skiesabove
·
Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
492
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp