Spindlar! Dödar ni eller släpper ut?

Sv: Spindlar! Dödar ni eller släpper ut?

Har du startat nicket endast för Spindlarnas Rätt i Samhället eller??
Hahah! :rofl: Precis vad jag funderade över! Det och och i fall att TS var nån sån knäppis som går igång på typ att höra hur folk dödar spindlar eller nåt :p

TS:

Jag dödar dem! Skulle aldrig komma på tanken att bära ut en spindel. Sitter de i taket får de vara, ser jag dem däremot på golvet så hämtar jag en bok som jag sedan släpper ner på dem. Sen springer jag därifrån och tar itu med liket när jag känner mig modigare.
 
Sv: Spindlar! Dödar ni eller släpper ut?

KL

Eftersom jag ogillar mosade kryp på golv/möbler/väggar, och kanske ännu mer att torka bort det mosade krypet, är det enklast att bära ut dem och hoppas att de hittar någon att bo hos.

I övrigt mår jag inte dåligt av att utplåna en koloni flugor/myggor/whatever otrevligt, men helst ute då, så jag slipper städa upp efteråt. :angel:
 
Sv: Spindlar! Dödar ni eller släpper ut?

Kl

Hatar verkligen spindlar! De gör nytta jag vet, men de är såååå vidriga!
Vi får in mängder varje år (vår, sommar, höst) verkligen mängder, förra året hittade vi 23 st på 3 dgr. Stora jäklar också :crazy:

Så jag slänger igen dörren alt går hemifrån tills sambon har tagit hand om saken :p Vi hade en stor i vårat datarum förra året, den hade med lätthet täckt min iphone (nej jag överdriver inte, den var helt enorm!) Jag upptäckte den när jag var in och hämtade en sak, rusade ut och klädde på sonen och satt hos föräldrarna resten av dan tills sambon kom hem och tog bort den. :angel:

Så vi är grymma och slår ihjäl. Annars skulle vi inte göra annat än bära på spindlar hela dagarna.
 
Sv: Spindlar! Dödar ni eller släpper ut?

Kl

Hatar verkligen spindlar! De gör nytta jag vet, men de är såååå vidriga!
Vi får in mängder varje år (vår, sommar, höst) verkligen mängder, förra året hittade vi 23 st på 3 dgr. Stora jäklar också :crazy:

Så jag slänger igen dörren alt går hemifrån tills sambon har tagit hand om saken :p Vi hade en stor i vårat datarum förra året, den hade med lätthet täckt min iphone (nej jag överdriver inte, den var helt enorm!) Jag upptäckte den när jag var in och hämtade en sak, rusade ut och klädde på sonen och satt hos föräldrarna resten av dan tills sambon kom hem och tog bort den. :angel:

Så vi är grymma och slår ihjäl. Annars skulle vi inte göra annat än bära på spindlar hela dagarna.

Du menar att sambon är grym;). Du ville ju inte ta i dem;)
 
Sv: Spindlar! Dödar ni eller släpper ut?

KL

Eftersom jag ogillar mosade kryp på golv/möbler/väggar, och kanske ännu mer att torka bort det mosade krypet, är det enklast att bära ut dem och hoppas att de hittar någon att bo hos.

I övrigt mår jag inte dåligt av att utplåna en koloni flugor/myggor/whatever otrevligt, men helst ute då, så jag slipper städa upp efteråt. :angel:

:devil: utplåna en koloni :)
 
Sv: Spindlar! Dödar ni eller släpper ut?

kl

Jag vill vara snäll och bära ut dem, jag vill googla om dem i timmar och studera dem för att lära mig mer om dessa intressanta djur. Men jag kan inte. Just nu har jag lässtopp i en jätteintressant bok eftersom det är spindelbilder på nästa uppslag och jag vet inte hur jag ska ta mig igenom det... Så jag dödar spindlarna på behörigt avstånd eller blundar och hyperventilerar tills nån tar bort dem.

Men jag jobbar på det, och det har blivit bättre.
 
Sv: Spindlar! Dödar ni eller släpper ut?

kl

Jag vill vara snäll och bära ut dem, jag vill googla om dem i timmar och studera dem för att lära mig mer om dessa intressanta djur. Men jag kan inte. Just nu har jag lässtopp i en jätteintressant bok eftersom det är spindelbilder på nästa uppslag och jag vet inte hur jag ska ta mig igenom det... Så jag dödar spindlarna på behörigt avstånd eller blundar och hyperventilerar tills nån tar bort dem.

Men jag jobbar på det, och det har blivit bättre.

Fy vad tråkigt och jobbigt med sån fobi att man inte kan läsa en bok! men bra att du jobbar på det, det kommer nog gå jättebra! Det lär vara enkelt att bota spindelfobi! Hur dödar man förresten på långt avstånd?:)
 
Sv: Spindlar! Dödar ni eller släpper ut?

Jag slår naturligtvis flera gånger så de inte ligger och sprattlar ...
Både getingar och flugor ... och för den delen bromsar , min ena häst har lärt sej att jag slår lite löst med flugsmällan på honom , så bromsen blir lite groggy och faller till marken , då trampar jag på den :D

Pulkaskurk :
Din pålle vet ju inte att huggormar är fridlysta , så hon är förlåten ;)
 
Sv: Spindlar! Dödar ni eller släpper ut?

Jag slår naturligtvis flera gånger så de inte ligger och sprattlar ...
Både getingar och flugor ... och för den delen bromsar , min ena häst har lärt sej att jag slår lite löst med flugsmällan på honom , så bromsen blir lite groggy och faller till marken , då trampar jag på den :D

Pulkaskurk :
Din pålle vet ju inte att huggormar är fridlysta , så hon är förlåten ;)

Haha, går du med flugsmällan i stallet? Måste vara ett hårt jobb så mycket kryp som där är:p
Slår du förresten en geting/fluga även om den sitter på ett fönster?
 
Sv: Spindlar! Dödar ni eller släpper ut?

Har du startat nicket endast för Spindlarnas Rätt i Samhället eller??

Jag börjar undra detsamma. Eller om det möjligen finns något tvångssyndrom alternativ fetisch som innebär att man är besatt av tanken på olika scenarion på hur andra dödar insekter.
 
Sv: Spindlar! Dödar ni eller släpper ut?

Haha ja! Blir man medlem på ett forum bara för att fråga om spindlar? :confused: TS får gärna svara.
 
Sv: Spindlar! Dödar ni eller släpper ut?

Men alltså ja, något är det ju med tanke på den andra helt nystartade användaren som dels postat här och dels startat en tråd om flugsmällor. Är det någon från Sporthoj som har roligt eller? :p
 
Sv: Spindlar! Dödar ni eller släpper ut?

Hej!

Jag kan inte döda andra djur än fästingar och mygg, så jag brukar lämna spindlarna i ett glas och sen sitta och stirra på glaset tills sambo kommer hem och släpper ut spindelstackaren... (Ja, jag är patetiskt rädd för spindlar)

/Lavinia
 
Sv: Spindlar! Dödar ni eller släpper ut?

Hej!

Jag kan inte döda andra djur än fästingar och mygg, så jag brukar lämna spindlarna i ett glas och sen sitta och stirra på glaset tills sambo kommer hem och släpper ut spindelstackaren... (Ja, jag är patetiskt rädd för spindlar)

/Lavinia

Snällt ändå att inte döda något annat än mygg o fästingar:-). Det hedrar dig:-)
 
Sv: Spindlar! Dödar ni eller släpper ut?

*kl*

Dödar, tveklöst.
Jag är paniskt rädd för odjuren.
Kan ligga i sängen på kvällarna och studera fläckarna i taket så de inte rör sig. Om jag får för mig att det rör sig eller om det faktiskt rör sig så flyger jag upp och ut ur rummet. Antingen får sambon övertala mig om att det inte är någon spindel eller så får han döda den.
Jag får hjärtklappning och ångest.
Är rädd för allt som är mindre än "vanliga" husdjur. Värst av allt är nog fjärilar! Enda insekten jag inte är rädd för är geting och flugbollar (humla)
 
Sv: Spindlar! Dödar ni eller släpper ut?

Fangar dem i ett pintglas och slapper ut. (Till 99% kommer de val tillbaka in dock :crazy: )

spider.jpg
 
Sv: Spindlar! Dödar ni eller släpper ut?

Låter dom oftast vara enstaka gånger dödar jag. Men oftast får dom leva kvar - dom i källaren säger jag hej till när jag kommer ner när dom är framme. :p
Släpper aldrig ut några!
 
Sv: Spindlar! Dödar ni eller släpper ut?

Hur kan du inte vara rädd för getingar? Dom är jag väldigt rädd för! Blir hysterisk om en geting kommer i min närhet!
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Vi har en Cheval Liberte Gold och har ett problem som jag undrar om någon känner igen. Bryggan som man fäller ned kommer inte hela...
Svar
6
· Visningar
509
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
502
Senast: Linda_A
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 916
Senast: skiesabove
·
Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
492
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp