Spindlar! Dödar ni eller släpper ut?

hannajenn

Trådstartare
Hej! Jag ser mig normalt som världens djurvän, men spindlar går inte riktigt hem hos mig! Det händer ibland att jag slår ihjäl dem, men samtidigt så är jag ju djurvän...:confused: Hur gör ni med spindlar inomhus?
 
Sv: Spindlar! Dödar ni eller släpper ut?

Jag låter dem vara kvar... de äter andra insekter, bor på landet så det kommer in en del...så vida det inte byggs ett stort nät så får de stanna.
 
Sv: Spindlar! Dödar ni eller släpper ut?

Jag har sen barnsben haft en panisk spindelfobi (började gråta och fick dödsångest när jag såg en spindel på bild/tv :p) men har med åren jobbat bort fobin (och livet är såååå mycket lättare nu :banana:).

Nu när jag ser en spindel inne så låter jag den vara, alternativt räddar den till en bättre placering (hittade en spindel som ramlat ner i vasken i jobbets kök för ett par veckor sen, den fick räddas innan någon mindre djurvän hittade den). Det gör att jag känner mig STARK att jag övervunnit min fobi så mycket!!
 
Sv: Spindlar! Dödar ni eller släpper ut?

Jag har sen barnsben haft en panisk spindelfobi (började gråta och fick dödsångest när jag såg en spindel på bild/tv :p) men har med åren jobbat bort fobin (och livet är såååå mycket lättare nu :banana:).

Nu när jag ser en spindel inne så låter jag den vara, alternativt räddar den till en bättre placering (hittade en spindel som ramlat ner i vasken i jobbets kök för ett par veckor sen, den fick räddas innan någon mindre djurvän hittade den). Det gör att jag känner mig STARK att jag övervunnit min fobi så mycket!!

Starkt jobbat med fobin!!:) Är du lika snäll mot andra kryp, eller har även du en flugsmälla? ;)
 
Sv: Spindlar! Dödar ni eller släpper ut?

Starkt jobbat med fobin!!:) Är du lika snäll mot andra kryp, eller har även du en flugsmälla? ;)

Jag har en flugsmälla, men använder den bara i nödfall :D! Mina nya vänner spindlarna brukar tycka om att få lite byten!
 
Sv: Spindlar! Dödar ni eller släpper ut?

Så länge spindlarna inte syns i min lägenhet får de vara kvar. Om de skrämmer mig (de ser mig före jag ser dem) dör de rätt snabbt. (2 ggr har det hänt att en spindel klättrat ner rakt framför ansiktet på mig :crazy:) Ser jag en lite större spindel släpper jag oftast ut den. Små ettriga saker dödar jag.
 
Sv: Spindlar! Dödar ni eller släpper ut?

Slå ihjäl skulle jag aldrig göra och jag blir faktiskt ledsen om någon annan gör det hemma hos mig. Är det sommar så släpper jag ut dem om det är någon i hemtjänsten som är rädd för dem annars låter jag dem vara.
 
Sv: Spindlar! Dödar ni eller släpper ut?

Jag brukar ropa på sambon som har ihjäl....är det små så kan jag själv släppa ut, men gränsen går vid en halv cm. Större än så...brrr...(ben och allt inkluderat).
 
Sv: Spindlar! Dödar ni eller släpper ut?

Jag skriker i högan sky och rusar därifrån, sen får sambon ta bort den.
Tror inte han dödar dem.

Är inte sambon hemma så stänger jag dörren till det rum den läskiga insekten är i och hoppas att den inte kommer dit jag är.

Yepp jag tycker det är löjligt äckligt med djur som inte är typ hund, häst, kanin och ev katt.

Men stallägaren och stallkamraterna har iaf löjligt roligt åt mig på somrarna när det kryllar av grodor i hagarna och på vägen för jag hoppar och flyger och gör panikslagna ljud.
 
Sv: Spindlar! Dödar ni eller släpper ut?

Slå ihjäl skulle jag aldrig göra och jag blir faktiskt ledsen om någon annan gör det hemma hos mig. Är det sommar så släpper jag ut dem om det är någon i hemtjänsten som är rädd för dem annars låter jag dem vara.

Hur gör ni i hemtjänsten om någon brukare vill att ni slår ihjäl en fluga eller geting? Måste ni göra det då?
 
Sv: Spindlar! Dödar ni eller släpper ut?

Jag har matat katten med två, bett sambon "ta hand om" x antal andra och skjutit ihjäl en med en airsoftpistol >.<' Jag vägrar röra dom, får panik om dom är för stora eller äckliga och kan stå och gråta i ett hörn för att jag är så rädd.. Skönt att katten älskar att leka med spindlar och att sambon är en manly man som kan hantera så fruktansvärda små saker :P
Dock så vill jag egentligen helst släppa ut dom.. Normalt sett så dödar jag inte ens flugor men just spindlar har jag så svårt för :/
 
Sv: Spindlar! Dödar ni eller släpper ut?

Det beror lite på. Sådana som kryper omkring snabbt och är allmänt obehagliga brukar jag försöka ta kål på snabbt. Andra kan jag ibland släppa ut, men oftast så mosar jag alla jag ser :o
 
Sv: Spindlar! Dödar ni eller släpper ut?

Jag låter dom vara eller flyttar på dom om dom sitter olämpligt.

Tycker det är riktigt fult att döda dom bara för att man är rädd. Det finns folk som är rädda för hästar också :angel::D
Man kanske ska jobba med sin rädsla istället.

Spindlar gör nytta inomhus!

Jag brukar dock ge insekter till våra ödlor som foder, men då dör dom ju inte i onödan. Men det brukar mest bli skalbaggar och annat jag hittar ute på sommaren.
 
Sv: Spindlar! Dödar ni eller släpper ut?

Jag tror att TinyWiny har hemtjänst hos sig, inte jobbar i hemtjänsten:)

Det gör däremot jag, och ja jag har smällt flugor och getingar hos brukare. Tänk dig själv att inte kunna göra det själv och kanske inte kunna komma undan...


Jag dödar föresten spindlar om jag ser dem inomhus. Tycker de är sjukt obehagliga så jag skulle inte kunna slappna av om jag vet att det traskar runt en spindel som kan krypa runt i mitt ansikte när jag sover, ryser bara jag tänker på det:p
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Vi har en Cheval Liberte Gold och har ett problem som jag undrar om någon känner igen. Bryggan som man fäller ned kommer inte hela...
Svar
6
· Visningar
509
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
502
Senast: Linda_A
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 916
Senast: skiesabove
·
Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
492
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp