Spindelfobi

Jag tror inte att dammsugarpåsen bjuder på sådan optimal miljö att de förökar sig, du, och hämnas gör de knappast men de krälar nog tacksamt iväg om du lägger ut dammsugarpåsen. ... ehum.... eller ja, kanske ned i ett källarförråd eller något den här tiden på året. :idea: Önska livet av dem behöver man väl ändå inte? De är ju inga parasiter.

Det var mitt krav när jag, som den enda icke-spindelrädda i hela stallet var tvungen att dammsuga upp spindelnät ett par gånger om året - att vi lade ut påsarna sedan så att stackarna i alla fall slapp dö för vår fåfänga. I stallet gör de ju trots allt jättenytta!

Krälar.. :yuck::arghh:
Är de i mitt hem önskar jag livet ur dem, definitivt. Jag har kommit så pass långt att jag kan dammsuga upp dem själv och då fortsätter jag alltid en stund till, gärna i hallen så det far in lite stenar i påsen också.

Hatar de äckliga små sakerna så innerligt.

Krälar.. :yuck::arghh:
Är de i mitt hem önskar jag livet ur dem, definitivt. Jag har kommit så pass långt att jag kan dammsuga upp dem själv och då fortsätter jag alltid en stund till, gärna i hallen så det far in lite stenar i påsen också.

Hatar de äckliga små sakerna så innerligt.

Kilar iväg då, om det hjälper? =)

Skämt åsido, att be någon annan bära ut dammsugarpåsen borde väl vara okej?
Jag är själv nålfobiker och fick vackert be min vän med MS hålla sina kanyler och grejer i täckta lådor när vi bodde ihop. Ge och ta. Spindlar gör ju faktiskt ingen skada. Inte sprutor heller så länge jag slipper hantera dem.

Tack! En del vill ju skämta bort problemet men för mig är det ett stort hinder i vardagen.
När jag hade make så fick ju han ta spindlarna men nu är jag ju singel.

Vill absolut inte förminska någons fobi, det är på sätt och vis en funktionsnedsättning.
Min egen påverkar ju såpass att jag varken går till doktorn eller tandläkaren trots att det behövs.

Senast ändrad:
Annars får man jaga undan dem bara så de inte syns när man gör vad man ska. Det går utmärkt med kvast, mopp eller annat med skaft.

Kbt visst ett sätt att göra det är att sätta sig att titta på kräket på avstånd en stund.

Kilar iväg då, om det hjälper? =)

Skämt åsido, att be någon annan bära ut dammsugarpåsen borde väl vara okej?
Jag är själv nålfobiker och fick vackert be min vän med MS hålla sina kanyler och grejer i täckta lådor när vi bodde ihop. Ge och ta. Spindlar gör ju faktiskt ingen skada. Inte sprutor heller så länge jag slipper hantera dem.
Ja fy fan för nar man fick ett antal sprutor med sig hem som man skulle ta själv! Där och då på sjukhuset var man ju så omtöcknad (efter operation) så det gick, värre hemma. Men på något vis gick det. Men getingar, dessa monster i gulsvart pyjamas, de är ute efter en!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 495
Senast: Pratsch
·
Äldre Nu behöver jag lite input innan känslorna tar över förnuftet. I slutet på oktober ville en nära vän skiljas från sin sambo. Problemet...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 356
Senast: ginnies
·
Hundavel & Ras Jag gjorde ett impulsköp i höstas, som jag tyvärr ångrar bittert. En mops. Jag har alltid haft fördomar om folk som köper och...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
20 438
Senast: Migo
·
D
Hästvård Jag har sen i augusti en shetlandsvallack på foder. Dels för sällskap åt ett fjordsto vi har här och dels för att han är körd och jag...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 992
Senast: Luna10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar