Spindelfobi

Jag vågar bara dammsuga spindlar när jag har hela stången mellan mig och spindeln. Och munstycket går ju inte in i hinken. Jag vågar inte ta i hinken.
Fråga en granne kan nog bli sista halmstrået om det inte löser sig på annat sätt. Jag måste ju tvätta.

Det går inte att bara plocka bort själva munstycket från stången då? Det gör jag när jag behöver bli av med de små monstren.
Det blir lite för kort avstånd mellan mig och monstret. Men jag måste ju tvätta så snart måste jag göra något åt problemet. Fy, jag har fortfarande hjärtklappning.

Jag vågar ju inte ens gå in i rummet. Tittade in och spindeln klättrade runt nära öppningen. Hade den legat stilla nere i botten så hade jag kanske kunnat starta en maskin men nu fick jag panik och tvätten får vänta. Hjärtklappning och panik. Spiderbusters I need your help.
Men bär ner dammsugaren.

Var snäll och döda inte spindeln, även om du är rädd för den. Den har rätt till sitt liv och gör, precis som du själv skriver, mycket nytta. Kanske kan du hitta en luftpump och blåsa bort den ett stycke bort om du ser den?
Mvh biologen
Ja om den bodde under tvättmaskinen så att jag slapp se den så vore det ok. Men nu är det svårt när jag inte ens vågar gå in i rummet. Den bor ju i en hink nu så det är svårt att flytta den.

Ta valfri lång pinne och vält hinken? Har du tur försvinner den utom synhåll, annars kanske du åtminstone kommer åt den med dammsugaren.

Dammsugare är toppen! Spindlarna brukar klara sig, så det är bara att be närmsta spindelOrädda person bära ut påsen sedan och lämna den öppen så att de smpå odjuren kan krypa ut. =)

Det skulle vara intressant att forska på vad som utlöser fobier och bakgrunden till dom. Jag är ju "deltidslantis" från nyfödd tills jag var 27 år och då blev jag heltidslantis. Jag har inga som helst fobier för någonting, jag hade föräldrar som var jordnära och hanterade allehanda kryp med bara händer, spindlar bars ut och jag gör själv likadant när dom är på fel ställe i huset. Köksfönstret, badrummet och duschen i källaren är deras revir och den i duschen vet var han ska ta vägen när jag ska duscha för att inte få en dusch av misstag. :)

Dammsugare är toppen! Spindlarna brukar klara sig, så det är bara att be närmsta spindelOrädda person bära ut påsen sedan och lämna den öppen så att de smpå odjuren kan krypa ut. =)

Är detta sant? Jag som dammsugit spindlar och varit trygg i att dom dör! Nu kommer jag ha mardrömmar om spindlar som förökar sig i dammsugarpåsen och kryper ut för att hämnas :(

Är detta sant? Jag som dammsugit spindlar och varit trygg i att dom dör! Nu kommer jag ha mardrömmar om spindlar som förökar sig i dammsugarpåsen och kryper ut för att hämnas :(

Jag tror inte att dammsugarpåsen bjuder på sådan optimal miljö att de förökar sig, du, och hämnas gör de knappast men de krälar nog tacksamt iväg om du lägger ut dammsugarpåsen. ... ehum.... eller ja, kanske ned i ett källarförråd eller något den här tiden på året. :idea: Önska livet av dem behöver man väl ändå inte? De är ju inga parasiter.

Det var mitt krav när jag, som den enda icke-spindelrädda i hela stallet var tvungen att dammsuga upp spindelnät ett par gånger om året - att vi lade ut påsarna sedan så att stackarna i alla fall slapp dö för vår fåfänga. I stallet gör de ju trots allt jättenytta!

att satta en
Skulle hämta en vit hink från tvättstugan idag men höll på att dö eftersom det var en jättespindel i hinken...Hur ska jag nu kunna tvätta? Sitter spindeln på golvet tar jag fram dammsugaren, men i en hink är det värre. Nu tänker jag på det där monsterdjuret hela tiden.

Jag vet att den inte är farlig och att den äter upp andra djur. Men förnuft och känsla är inte överens.

Dottern är lika rädd hon så jag få ingen hjälp där heller.

Seriöst, om det fanns spiderbusters så hade jag ringt dem.
pinne i hinker ar en bra ide sa att spindeln kan klattra ut, men sta inte nara i sa fall for de stora spindlarna kan vara ruskigt snabba. jag tankte sa att du inte far spindeln pa dig innan du vet ordet av.

Det skulle vara intressant att forska på vad som utlöser fobier och bakgrunden till dom. Jag är ju "deltidslantis" från nyfödd tills jag var 27 år och då blev jag heltidslantis. Jag har inga som helst fobier för någonting, jag hade föräldrar som var jordnära och hanterade allehanda kryp med bara händer, spindlar bars ut och jag gör själv likadant när dom är på fel ställe i huset. Köksfönstret, badrummet och duschen i källaren är deras revir och den i duschen vet var han ska ta vägen när jag ska duscha för att inte få en dusch av misstag. :)
Det finns mycket forskning kring det där. Och en av de saker vi vet tack vare det, är att det inte har någon som helst betydelse om man på i stan eller på landet. Det är inte heller så att "lantliga" eller naturliga saker såsom spindlar är det enda man kan ha fobier mot.

Det finns mycket forskning kring det där. Och en av de saker vi vet tack vare det, är att det inte har någon som helst betydelse om man på i stan eller på landet. Det är inte heller så att "lantliga" eller naturliga saker såsom spindlar är det enda man kan ha fobier mot.
En del härstammar från vår reptilhjärna, så som rädsla för ormar t ex. O hönsfåglar som får panik av rovfågelsiluetter, det kollektivt undermedvetna enligt Jung, detta (visste) observerade man innan man kom på det där med DNA.

En del härstammar från vår reptilhjärna, så som rädsla för ormar t ex. O hönsfåglar som får panik av rovfågelsiluetter, det kollektivt undermedvetna enligt Jung, detta (visste) observerade man innan man kom på det där med DNA.
En ung släkting till mig har gått i KBT för att få bukt med fobi mot sina egna handleder. Jag tror inte att det hade hjälpt att flytta till landet i det fallet.

Men för hen funkade KBT utmärkt. Ibland smyger sig lite av fobin tillbaka, och då tar hen itu med övningarna från KBT:n, så lägger det sig igen. Det är tydligen rätt vanligt att man behöver så att säga underhålla sin fobiträning.

att satta en

pinne i hinker ar en bra ide sa att spindeln kan klattra ut, men sta inte nara i sa fall for de stora spindlarna kan vara ruskigt snabba. jag tankte sa att du inte far spindeln pa dig innan du vet ordet av.
åh hjälp...precis sånt som jag inte vill läsa

En fd kollega till mig hade fobi mot spetsiga saker. Naturligtvis var han diabetiker och var tvungen att ta insulin med spruta. Men han gick i terapi som hjälpte, men det tog lång tid.

Jag vågar ju inte ens gå in i rummet. Tittade in och spindeln klättrade runt nära öppningen. Hade den legat stilla nere i botten så hade jag kanske kunnat starta en maskin men nu fick jag panik och tvätten får vänta. Hjärtklappning och panik. Spiderbusters I need your help.

Stoppa ner dammsugarslangen i hinken?

Stoppa ner damsugarslangen i hinken?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 495
Senast: Pratsch
·
Äldre Nu behöver jag lite input innan känslorna tar över förnuftet. I slutet på oktober ville en nära vän skiljas från sin sambo. Problemet...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 356
Senast: ginnies
·
Hundavel & Ras Jag gjorde ett impulsköp i höstas, som jag tyvärr ångrar bittert. En mops. Jag har alltid haft fördomar om folk som köper och...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
20 438
Senast: Migo
·
D
Hästvård Jag har sen i augusti en shetlandsvallack på foder. Dels för sällskap åt ett fjordsto vi har här och dels för att han är körd och jag...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 992
Senast: Luna10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Höjda elpriser
  • Valet i USA