Spin off - Att flytta "hem" som vuxen

Om du inte varit fullt så upptagen med att peta på gröna gubbar hade du kanske hunnit se att inte en stavelse i inlägget du svarar på handlar om vad som HAR hänt, om din missbrukande släkting eller om missbruk överhuvudtaget. Underhållande, tja, det beror väl på hur man definierar det.
När någon anstränger sig så hårt för att trycka ner någon för att denna har en annan åsikt så ja då är det underhållande och en aning smickrande också faktiskt. Och inte är det direkt förvånande att du känner att du måste rusa in och hjälpa till heller. Samma vanliga mönster :D

Men varför använder du din anhörig som något slags slagträ mot tex @Trani och mig?
Jag?? :rofl: :rofl:

Det är ju ni som tjafsar om det hela tiden. Jag nämnde det bara i förbifarten för att det är något som utspelas nära mig just nu och var den enda saken som jag snabbt kom att tänka på möjligtvis skulle göra att jag skulle neka mina barn att flytta in. Du vet en sån där mänsklig sak som människor gör ibland. Däremot verkar du inte kunna släppa det :D

Jag flyttade hem till pappa efter ett tag i lägenheten (vantrivdes och var stressad av att bo i stan).
Förväntade mig inte att det ens skulle likna hotell med taxi det mista att flytta hem igen.
Nu mer är det generationsboende med var sitt eget med nackdelen att mitt bara har tillfälligt bygglov.

Att pappa skulle lagt pengar på att köpa eller ens ligga ute med insatsen skulle inte komma på tal.

Själv ser jag ingen skillnad på att vara inneboende hos en släkting eller en icke släkting.

När någon anstränger sig så hårt för att trycka ner någon för att denna har en annan åsikt så ja då är det underhållande och en aning smickrande också faktiskt. Och inte är det direkt förvånande att du känner att du måste rusa in och hjälpa till heller. Samma vanliga mönster :D
Försökte hon trycka ner dig? Det såg jag inte alls. Den som mest försöker sätta sig på andra i tråden verkar väl vara du, som utser dig till Hjältemorsan i jämförelse med ett par bukefalisters föräldrar.

Försökte hon trycka ner dig? Det såg jag inte alls. Den som mest försöker sätta sig på andra i tråden verkar väl vara du, som utser dig till Hjältemorsan i jämförelse med ett par bukefalisters föräldrar.
Förvånar mig inte ett dugg att du inte såg det. Jag har inte utsett mig till något. Det är ju du som gör det :D

Jag är uppväxt med att ha släkt nära, när jag var liten bodde farmor som granne på ena sidan och faster på andra, nu mer bor min kusin i farmors hus.
Mitt emot är det en annan familj där mapa bor i ena huset, barnen i ett och barnbarn i det tredje huset. :D

Men jösses! Dina inlägg är som att vi befinner oss i varsitt parallellt universum. Jag kan inte ens gissa vad sjutton du menar.
Men ni är ju i parallella universum. Jag flyter om kring på min vintergalax och kan bara se att det i denna tråd är Tora som sa något helt oskyldigt från sitt universum som det andra universumet såg som en krigsförklaring. Tora viftar med neutralflaggan men andra universumet vill ha krig om vem som är sämst förälder. Och allierade flyger in....

Men ni är ju i parallella universum. Jag flyter om kring på min vintergalax och kan bara se att det i denna tråd är Tora som sa något helt oskyldigt från sitt universum som det andra universumet såg som en krigsförklaring. Tora viftar med neutralflaggan men andra universumet vill ha krig om vem som är sämst förälder. Och allierade flyger in....
Ska komma ihåg att kalla dig allierad nästa gång du delar någons åsikt. :up: Det är helt uppenbart vem du menar. Jag har legat däckad i migrän i tre dagar och försökte läsa ikapp i tråden i dag. Vid det här laget borde det dessutom stå klart att varken @Petruska eller jag särskilt ofta behöver stöttning i en diskussion. Det sker väl ungefär lika ofta som @Tora ”viftar med neutralflaggan”.

Den där ”jag deltar inte i diskussionen utan avgör ovanifrån vem som har Rätt och vem som har Fel” är SÅ tröttsam.

Hur många hade lätt låtit sina föräldrar flytta in då?
Om den/de behöver bostad säg 6-12 månader?

Det är kanske en sak att känna sig som hemma i föräldrarnas hus, gå i kyl och lådor, ta sista alvedonen mm men hur bekväma hade ni varit med motsatsen?
Jag skulle nog tro att jag är välkommen hem till morsan om det skiter sig i livet. Jag hade blivit mycket förvånad annars. Jag klarar typ en helg innan jag ledsnar när vi är på besök. Jag trivs för bra med att vara hemma och med min egen lilla familj och när jag flyttade kände jag ett behov av att flytta långt för att få ordentlig distans till dels morsan men även "resten" av det som var min gamla byhåla :p

Hur som haver. Hade min mamma behövt hjälp i 6-12 månader hade jag känt "ååååhhhneeeejjj!". Vi hade gått varandra på nerverna. Samtidigt vet jag att jag skulle vara hennes sista lösning av ovan nämnda anledning så jag hade nog först kollat efter alternativ som jag kunnat hjälpa henne med och sen okejat under tiden kollat lösningar. Jag gillar verkligen inte att ha någon boende här mer än väldigt tillfälligt. Ärligt talat tror jag att svärfar hade varit lättare att ha boende än någon annan av föräldrarna då han är ganska lik min make till sättet :)

Ska komma ihåg att kalla dig allierad nästa gång du delar någons åsikt. :up: Det är helt uppenbart vem du menar. Jag har legat däckad i migrän i tre dagar och försökte läsa ikapp i tråden i dag. Vid det här laget borde det dessutom stå klart att varken @Petruska eller jag särskilt ofta behöver stöttning i en diskussion. Det sker väl ungefär lika ofta som @Tora ”viftar med neutralflaggan”.

Den där ”jag deltar inte i diskussionen utan avgör ovanifrån vem som har Rätt och vem som har Fel” är SÅ tröttsam.
Inte roligt med migrän :(

Men det är lite gulligt när du rycker ut till någons försvar :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka