Spillers foder.

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare wolken fee
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 904
W

wolken fee

Är det någon ute i Sveriges avlånga land som kan informera mig över spiller´s foder för unghästar.
Är det bra? Lätt att fodra med? Hur ser era föl ut som fodras med detta?
Vad kostar en säck?
Hur mycket ger ni till halvblodsföl 7 månader? På ett ungefär?

Tack för hjälpen.

Sv: Spillers foder.

Jag använde det till min åring tidigare och var kanonnöjd med det! Han har en känslig mage och lätt för att falla ur men mådde som en prins på det. Jag kommer inte exakt ihåg namnet nu men det var ett müslifoder och tror att det heter youngstock and breed el liknande, det var anpassat till föl,unghästar o avelsmärrar i a f.
Givan är ju svår att uttala sig om, har för mig att min började på 0,5 kg per giva, 2 ggr/dag. Han är D-ponny.

Har bara gott att säga om detta foder, mkt nöjd med det, förutom EN viktig sak; tillgången. Jag slutade med det eftersom foderleverantören inte ville ha det hemma på lager varför jag var tvungen att beställa hem det varenda gång, 14 dagar innan. Jag tyckte att det var stressigt att hela tiden komma ihåg att ringa in beställningen. Nu bor jag i Skåne, det kanske är bättre i någon annan landsända.

Sv: Spillers foder.

Hur menar du då??

Det är ingen skillnad på typ av müsli som görs av Spillers eller av andra fodertillverkare när det gäller hållbarheten, inte vad jag kan utläsa av det som står på säckarna eller av hur fodret är förpackat i a f. Visst står det en datumstämpel på säcken men det tror jag att det gör på de allra flesta helfoder i dag.

Jag tror mer att det handlade om att vi var så få som köpte detta foder att de inte ville ligga på något lager alls. Kan man kanske förstå men det gör det lite besvärligt för oss hästägare.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 564
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
3 002
Foder & Strö Jag behöver hjälp med halm för lättfödd d-ponny. Vi köpte en överviktig (eller fet 🤷🏽‍♀️) ponny. Bedömd 7.5 på en skala till 9 av...
Svar
16
· Visningar
2 059
Senast: CaisaCax
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 811
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Mata småfåglarna