MissFideli

Trådstartare
Idag lyckades nån av katterna vrida på en platta på spisen och där låg en plastpärm. Tack vare att grannen ringde mig, så löste det sig. Denna gång.
Men nu är jag ännu mer inne på nån form av timer/spisvakt att ha där.
De riktigt bra kostar ju över 4000, finns det nått bra budgetalternativ? Nån som vet?

Pinkorblue.se har skydd till spisen som även skyddar vreden på spisen.

Betydligt billigare än 4000:-

Tur att allt gick bra och att inget värre hände idag.

Om du har vanlig klassisk spis så brukar skydden man använder för att skydda små barn från att komma åt kastruller och pannor kunna fällas ner över vreden.

En kompis kom med det briljanta rådet att slå av säkringarna :up: Alldeles gratis och eftersom min spis inte används jätteofta (vad jag vet) så är det ingen direkt belastning. Har dock skrivit en lapp och satt på fläkten där det står säkringarna, för om några veckor kommer jag nog stå där och fundera på varför spisen inte funkar...:cool:

såg att det står "spikvakt" i rubriken och blev självklart nyfiken ;) min syster som har katt gjorde så att hon tog av "knapparna" till vreden - de går att ta av om man drar dem rakt ut. så sätter hon på dem när hon använder spisen :) oxå billig lösning.

såg att det står "spikvakt" i rubriken och blev självklart nyfiken ;) min syster som har katt gjorde så att hon tog av "knapparna" till vreden - de går att ta av om man drar dem rakt ut. så sätter hon på dem när hon använder spisen :) oxå billig lösning.

Ja, vad fn :D Får ju inte ändra rubriken.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 670
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 635
Senast: Skjøldur
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 210
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
2
Svar
20
· Visningar
2 174

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka