Spender S till Jos Lansink

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Spender S till Jos Lansink

Men det här tycker jag är jättekul! *rodnar*
Tänk vilken marknadsföring det blir av svenska talanger!
Kanske fler utländska intressenter då kommer till de framtida unghästauktionerna? :)
Hoppas bara att han inte hamnar i skuggan av de övriga talangerna i stallet.
Grattar ägarna och Jos!

mvh

Håller med fullständigt !
Ser det hela enbart positivt att "lilla Sverige" får ut Svenskfödda hingstar som toppryttare vill rida och iom det "marknadsföra"....

År 2005 hade han 42 ston, 83% dräktighet.
År 2006 hade han 103 ston.

.....och 2007 tror jag han hade fått ännu fler... bla hade han fått ett sto från oss. Nu vet jag inte hur det blir, är det någon som fattar efter alla turer???

Enligt Ridsport står han i Belgien redan och skall verka därifrån endast via FAI. Eller missuppfattade jag det?
Samtidigt angavs som anledning att Maria "inte ville ha honom" för att han skulle stå i Holland i tre månader för att tappas för frysning. Då antog man (jag) att han skulle vara här igen för vår avelssäsong, så verkar ju nu inte bli fallet? Kommer han alltså inte verka alls via TAI?
Vilka ston förväntar man sig då (denna säsong) eftersom han väl bara är godkänd i Oldenburg och här?

Antingen är jag bara tjock i huvudet eller så.... snälla ni, nån som fattar? Skall jag börja leta alternativ till honom för detta sto?
TAI från Belgien är och men FAI.... nja, där går gränsen. Då finns det roligare hingstar.

Enligt Ridsport står han i Belgien redan och skall verka därifrån endast via FAI. Eller missuppfattade jag det?
Kommer han alltså inte verka alls via TAI?

Nej, du måste ha fattat rätt, så stod det i Ridsport; kommer att verka via FAI.

Nej, du måste ha fattat rätt, så stod det i Ridsport; kommer att verka via FAI.

...men... det verkar ju helt.. ja, inte vet jag. Men det måste betyda att han går från 100 ston till max 10! Vem i Sverige tar honom på fryst?
Är man så intresserad av att få honom tävlad att man strutar i aveln? Är det inte där pengarna finns för honom. Tävlande måste ju snarare vara en kostnad för ägaren. Att då tala om att man flyttar honom till Holland för att det är billigare att tappa honom där....

Jag fattar i alla fall inte hela upplägget!

Det är ju en viss ära i att ha en hingst som tävlar i de samanhangen också. Jag har ingen aning om ägarens ekonomi, men det kanske finns ston i andra länder också?
Vi ska nog vara glada att det finns folk som tänker på att sponsra sporten, och inte bara tänker på att få ut pengar.
U

Det är ju en viss ära i att ha en hingst som tävlar i de samanhangen också. Jag har ingen aning om ägarens ekonomi, men det kanske finns ston i andra länder också?
Vi ska nog vara glada att det finns folk som tänker på att sponsra sporten, och inte bara tänker på att få ut pengar.
U

Jamen det är ju exakt det jag menar!!

Om man inte är så jätteintresserad av ekonomi varför gör man sig då besväret att flytta honom till Holland för att tappas där och hänvisar till att det är billigare där.... och blir därmed av med den ryttare som man säger sig vara nöjd med!

Du skriver att det finns ston i andra länder, visst. men han är ju inte godkänd mer än här och i Oldenburg som jag skrev! Och måste ju vara helt okänd för någon med sto i KWPN eller BWP. De har ju också en hel del att välja på.
Kan aldrig tänka mig att han får mer än 100 ston där nere. Det är i sverige han är känd.

Jag får liksom inte ihop det och dessutom är jag irriterad för jag tänkt använda honom åt ett av stona!

Ja jag hoppas det... och tror nog det, Sandström är ingen dumskalle. Det hela är nog bara en mediaförvanskling av fakta och budskap för det som vi fått via olika media verkar bara helmysko.
Flytta honom för att spara pengar och sedan mista massor av ston på flytten... nja...

Den som lever får se!!

Nu vet vi var Spender tar vägen, i övrigt har tråden lämnat avelsämnet, så jag anser diskussionen avslutad här.
Spekulationer om hur ägaren tänker hör inte riktigt hemma här... ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Den svenskfödda och -ägda hingsten Spender S 1054 (f -95 e Silbersee-Caretino, uppf/ägare Helene och Thomas Sandström) har...
Svar
0
· Visningar
835
Senast: Gunnar
·
Hoppning Som Ridsport tidigare berättat efter samtal med Thomas Sandström, som tillsammans med hustrun Helen fött upp och äger Spender S 1054...
2
Svar
39
· Visningar
2 605
Senast: iafia
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Som Ridsport tidigare berättat efter samtal med Thomas Sandström, som tillsammans med hustrun Helen fött upp och äger...
Svar
2
· Visningar
1 673
Senast: Qwerty hopp
·
P
Avel Tråkigt att en sådan fin häst försvinner ur landet, men det var kanske inte helt oväntat... "Samarbetet mellan Maria Gretzer och...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 662
Senast: FairLady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar