Spender S till Holland

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare pemma
  • Startdatum Startdatum
Sv: Spender S till Holland

Synd att det bara är "vissa prinsessor" i svensk ridsport som kan få hjälp av miljonärer!

Jaså, inte visste jag att du hade så bra koll på Sandströms privatekonomi så att du kan uttala dig om att han är miljonär? Känner du honom väl?
Vad är det hos Maria som får dig att likna henne med en prinsessa? Maria har ju inte ens långt hår.... (om nu prinsessor brukar ha det!)

Jaså, inte visste jag att du hade så bra koll på Sandströms privatekonomi så att du kan uttala dig om att han är miljonär? Känner du honom väl?
Vad är det hos Maria som får dig att likna henne med en prinsessa? Maria har ju inte ens långt hår.... (om nu prinsessor brukar ha det!)

Det är ju Malin Baryard hon menar, men hon är väll värd att sponsras, men inte är hon någon prinsessa bara för att hon visar sig i fina klänningar på galor och så vidare, jag tycker vi ska glädjas åt att ha ett sånt ansikte utåt i ridsporten.:idea:

Mitt uttalande rörde definitivt inte TS eller MG,utan en annan förmåga i Svensk Ridsport som får färdiga hästar!
Kan mkt väl förstå Spenders ägare,men önskar att fler skickliga ryttare kunde få hjälp att få nya "färdiga" hästar och/eller hjälp från Förbundet eller andra håll att behålla sina stjärnor!!

*KL

hoho...hörde ni inte malins uttalande i tidningarna efter VM:et och "grälet" med Peter??

"Så fort jag är inblandad så blir det tjafs eftersom det är jag som är stjärnan i svensk ridsport och har varit det de tio senaste åren."
:rofl: :rofl: :rofl:

hoho hon är så ödmjuk!!! :rofl: :rofl: :rofl:

"Så fort jag är inblandad så blir det tjafs eftersom det är jag som är stjärnan i svensk ridsport och har varit det de tio senaste åren."
:rofl: :rofl: :rofl:

hoho hon är så ödmjuk!!! :rofl: :rofl: :rofl:

Men jag tror att många missuppfattat det här citatet. Jag tror att hon menade att MEDIA alltid betraktar henne som den stora stjärnan, och så är det ju. Allt hon säger och gör får därför större rubriker än vad andra ryttare säger och gör. Själv skulle hon nog gärna se att uppmärksamheten även riktades mot andra.

Jag tror alltså att hon sade den där meningen med lite självironiska citatecken runt, om ni förstår.

Här kommer nog lite info som får vissa frågetecken att suddas ut!

jag har inte läst allt som stått i kvällstidningarna osv om Spender, men tydligen har det stått en del som inte stämmer. Många rykten som spridits osv. Jag har aldrig trott på det som står i kvällstidningarna och gör det inte nu heller... Det är så tragiskt att felaktig information sprids innan det är bekräftat!! Bara för att sälja lösnummer :devil:

---
Såhär står det i lokaltidningen idag: (Smålandsposten)

Det var väl bra att Smålandsposten träder in och berättar hur det ligger till. För just DEN tidningen litar vi ju på, eller? Den kan inte ha fel? Kvällstidningarna, däremot, det vet man ju hur dom är... eller?

Jag tror inte att kvällstidningarna säljer särskilt många lösnummer på Maria Gretzer.
För övrigt var det väl Dagens Nyheter som var citerad ovan.
Det är väl helt enkelt så att den här historien berättas lite olika beroende på vem man frågar.

Han driver ju inte direkt ett enmansföretag så ekonomin är nog ganska god, dock lär han nog väl vara körd inom avelsverige för eventuella framtida poster inom avelsledningen..../Madde.

Menar du något annat företag än hästverksamheten? För mig veterligen har de inga anställda (förutom veterinär, hovis och ridhjälp ibland men det har väl de flesta)?

Möjligtvis är det så att media och lyckats vrida till detta citat så att det låter värre än det är.
Jag har aldrig varit något Malin fan, men har insett att hon har en trevlig och mjuk ridstil och dom hästar som passar henne verkar trivas väldigt bra med henne. Men det verkar uppenbart som att det bara är en viss sorts hästar hon kan rida, vilket i sig inte är ovanligt när det gäller de högsta klasserna och allt måste fungera optimalt.

Men jag har även haft flera tillfällen att lyssna live på Malin under olika tillfällen både när kamrorna är på och utan kamror och mycket av det jag hört imponerar inte på mig. :devil:
Min uppfattning är också den att hon verkligen tycker att hon är Sveriges nummer ett! :angel: Prinsessan :angel:

Sen tycker jag att många av hennes utalande i media har visat det, även om jag inte riktigt kan säga något om sanningshalten av det som jag bara läst i media.

Sedan är vi svenskar lite roliga. Vi får inte tycka att vi är bra på något, för då tycker andra att vi är högfärdiga. Jag är helt övertygad om att det är en del av den mentala träningen att tro att man är bäst, annars kan man ju inte vinna.
Det är ganska farligt att säga högt att man inte är bra allt för många gånger, för det registreras i hjärnan och efter ett tag tror man att man inte är det.
Dessutom så är ju Malin en av dem som fakiskt verkar kunna få ok med sponsorpengar, och det tror jag inte man får om man rider diskret i en hörna och hoppas på att ingen ska se en. Om man dessutom rider in på en bana och tror att man inte har en chans att vinna, då vinner man inte, och då kommer det inga sponsorpengar alls.
Amerikanarna kan det där med att tro att de ska vinna, och de säger det gladerligen i TV, sedan är det inte alltid de gör det.
Ska erkänna att jag följt Malin väldigt lite, och lyssnat väldigt lite på vad hon säger. Men jag tycker det är en sund del i en tävlingsmänniskas sätt att uttrycka sig. Hur många svenskar som är med i diverse internationella tävlingar säger till pressen"jag ska vinna!? Hur många säger "jag blir glad om jag kommer i topp 30"(av 50)?
Sedan är ju dessutom Malin kvinna, och tyvärr så får vi inte alls komma och tycka att vi är bra, då blir det fel. Vi ska helst vara precis som alla andra, gärna sämre..
Ulrika

Jag är tillexempel mycket duktig på skraffera (skugga en teckning), men det kan jag knappast stå för. Men nu gör jag det..Inför hela Buke. Dock inte något man har mycket nytta av i hästvärlden. ;)
U

Sedan är vi svenskar lite roliga. Vi får inte tycka att vi är bra på något, för då tycker andra att vi är högfärdiga. Jag är helt övertygad om att det är en del av den mentala träningen att tro att man är bäst, annars kan man ju inte vinna.
Sedan är ju dessutom Malin kvinna, och tyvärr så får vi inte alls komma och tycka att vi är bra, då blir det fel. Vi ska helst vara precis som alla andra, gärna sämre.. Ulrika

Tråden har kommit ganska långt från Avel, vilket Ameo brukar ha synpunkter på men....

Den där sista biten tycker jag man bara kan lägga ner helt. Att göra det till en könsgrej tycker jag är helt snett. Det här handlar om personer (personligheter)! Vissa är som tex Jens F hur ödmjuka som helst medan andra är som tex Helena Lundbäck och tar för sig mer. Jag tycker det är att uppfriskande med folk som går sin egen väg och tror på det, oavsett kön. Men det passar inte alla, vissa mår bättre med en mer ödmjuk och försiktig hållning, tjej eller kille!!!

Spender S är Sveriges största talang inom hoppsporten.
Sorgligt att ingen bryr sig om det.
Gratulerar Jos Lansing att han har ytterliggare en stjärna i sitt stall

Tråden har kommit ganska långt från Avel, vilket Ameo brukar ha synpunkter på men....

Den där sista biten tycker jag man bara kan lägga ner helt. Att göra det till en könsgrej tycker jag är helt snett. Det här handlar om personer (personligheter)! Vissa är som tex Jens F hur ödmjuka som helst medan andra är som tex Helena Lundbäck och tar för sig mer. Jag tycker det är att uppfriskande med folk som går sin egen väg och tror på det, oavsett kön. Men det passar inte alla, vissa mår bättre med en mer ödmjuk och försiktig hållning, tjej eller kille!!!

Jag vet att det kom långt från ämnet, men jag tycker faktiskt det är sund att folk inte får tycka att man är bra. Jag vet inte om det bara är så i min omgivning. Lovar att sluta diskutera ämnet.
Ulrika

Allt det du säger tycker jag är helt sant! :bow:

Men att hon är Sveriges "Stjärna" som hon själv uttalar sig om beror nog mera på att hon är medialt duktig och umgås med rätt kretsar när det gäller marknadsföring och allt detta är smart och gör att hon antagligen gör mer pengar än de andra svenska toppryttarna.

Men jag tycker inte att hon är Sverige stjärna pga att hon är den bästa ryttaren, som hon själv verkar anse. :confused:

Att en ägare håller så hårt i en häst, trots bud från utlandet, ska han/hon ha en stor eloge för. Det finns inte många svenskfödda hästar som är så eftertraktade utomlands. Tycker att det är ett bra alternativ att låna ut Spender till en ryttare som Lansink, kanske kan han ge hingsten ett uppsving, jag hoppas det. Dessutom kanske fler utlandska stoägare väljer honom nu så att han blir mer använd inom aveln oxå. Jag hoppas att ägaren/ägarna får tillbaka en del nu så de orkar fortsätta att producera fina hopphästar!

Liknande trådar

• Låst
Avel Tyckte det platsade en tråd om Spender här också. Som Ridsport tidigare berättat efter samtal med Thomas Sandström, som tillsammans...
2
Svar
29
· Visningar
2 624
Senast: ameo
·
Hoppning Som Ridsport tidigare berättat efter samtal med Thomas Sandström, som tillsammans med hustrun Helen fött upp och äger Spender S 1054...
2
Svar
39
· Visningar
2 605
Senast: iafia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar