Spender S till Jos Lansink.

Sv: Spender S till Jos Lansink.

den fastnade på nåfgot sätta i skrittmaskinen och de kunde inte rädda den inne i Helsingborg. den hade för stora skador, tyvärr !

Hon ramlade omkull och hade ingen balans sedan, hade inget med skrittmaskinen att göra. Kunde lika bra ha hänt när den stod i boxen.

Tråkigt att alla hästar försvinner från Sverige. Men får man ett bra bud förstår jag att det är svårt att stå emot.

Håller med dig.
Tyvärr måste man ju få in pengar på något sätt om man "lever av hästarna". Jag kan förstå dem, hade antagligen gjort samma sak om jag hade blivit erbjuden en väldigt massa pengar för en bra häst. Synd bara för den svenska hoppsporten, man få liksom börja om från början igen.

Men det skall bli enormt kul att se Jos Lansink på Spender, har ett gott öga till båda två!!! Duktig ryttare med duktig häst, det kan ju bara bli bra!!!

Hon ramlade omkull och hade ingen balans sedan, hade inget med skrittmaskinen att göra. Kunde lika bra ha hänt när den stod i boxen.

OKej! Det var den versionen jag hörde! Men det går som sagt väldigt mcyket rykten om allt! Det är hemskt i vilket fall som helst, det var ju den hästen som han räkande som första häst!

Ja, det är en svår sport det här. även om man skulle vara snuskigt rik och ha "råd" att köpa en superhäst så måste man ju hitta den oxå. De växer ju inte på träd direkt. Hade det varit bilsport så hade man ju fixat detaljen med en bra kärra enbart med hjälp av plånboken.

*funderar på att byta sport*

Nej, jag gillar det för mkt. :angel: :)

Ja, det är en svår sport det här. även om man skulle vara snuskigt rik och ha "råd" att köpa en superhäst så måste man ju hitta den oxå.

och även om du är snuskigt rik så har du knappast råd att köpa flera 20 miljoner kronors hästar.

Men hur är det med Linda Heed, Helena Lundbäck, Niklas Jonsson och Erika Lickhammer - är de inte på den nivån?

Håller med dig.
Tyvärr måste man ju få in pengar på något sätt om man "lever av hästarna". Jag kan förstå dem, hade antagligen gjort samma sak om jag hade blivit erbjuden en väldigt massa pengar för en bra häst. Synd bara för den svenska hoppsporten, man få liksom börja om från början igen.

Men det skall bli enormt kul att se Jos Lansink på Spender, har ett gott öga till båda två!!! Duktig ryttare med duktig häst, det kan ju bara bli bra!!!

Jo fast dom stora framgångarna uteblev ju för Maria igen.... så jag förstår ägaren.

det finns redan en sån här tråd, fast under hästnytt- hoppning. där länkas till en artikel, där jag har för mig att det står att Maria tackade nej till fortsatt samarbete.

Malin, det finns tre sånna här trådar! ;)
En är låst.

Föressten så tävlade Jos Spender tidigare idag nere i Leipzig! :)

Red felfritt iaf, men 20 sekunder efter Malin Baryard som vann klassen! ;)

Red felfritt iaf, men 20 sekunder efter Malin Baryard som vann klassen! ;)

Kan du ge mig en enda bra anledning till varför han skulle rida fort på honom är jag imponerad! Spender är och har väl aldrig varit nån speedhäst...

Jag skrev så för att ge en förklaring hur det gick i tävlingen. Och eftersom det var hans första tävling på honom så har väl ingen direkt krav? :smirk:

Förstår ägarna till Spender. Han borde ha kommit lite längre än vad han gjort de senaste åren och Jos är en helt fantastisk ryttare. Nu är han faktiskt inte såld till Jos som jag läst på några ställen i tråden utan utlånad, precis som till Maria. Han står där först och främst pga billigare avelsavgifter i Holland. Maria tackade nej till fortsatt samarbete med Spenders ägare när hon insåg att hingsten skulle tjänstgöra i aveln långa perioder varje säsong.

Vem har sagt att Spender inte kan gå fort? Han kanske inte är Tamina men nog kan han speeda på rätt bra! :)

Ja, han vann ju Stockholm Grand Prix 2005 för att de var snabbast juh! ;)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Den svenskfödda och -ägda hingsten Spender S 1054 (f -95 e Silbersee-Caretino, uppf/ägare Helene och Thomas Sandström) har...
Svar
0
· Visningar
835
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Avel Tyckte det platsade en tråd om Spender här också. Som Ridsport tidigare berättat efter samtal med Thomas Sandström, som tillsammans...
2
Svar
29
· Visningar
2 624
Senast: ameo
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Som Ridsport tidigare berättat efter samtal med Thomas Sandström, som tillsammans med hustrun Helen fött upp och äger...
Svar
2
· Visningar
1 673
Senast: Qwerty hopp
·
P
Avel Tråkigt att en sådan fin häst försvinner ur landet, men det var kanske inte helt oväntat... "Samarbetet mellan Maria Gretzer och...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 662
Senast: FairLady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar