Spenarna blir inte större

W

wii012

Hej,

vi har en tik som ska vara dräktig och gått sju och en halv vecka nu. Men vi undrar varför inte de främre spenarna växer och blir rosa? De två paren baktill har växt och där hänger juvren också. Tiken är en labrador.

Sv: Spenarna blir inte större

Jag är inte expert på det där med dräktigheter, men det är nog inte alltid som alla spenar "kommer igång". När min tant fick valpkullar (hon fick två) så kom alla igång förutom de två främsta. Det påverkade inte på något vis hur hon kunde ta hand om valparna och alla åt och var glada.

Sv: Spenarna blir inte större

Det kan också vara så att hon inte fyller hela juvret förrän alla valparna är ute och ska dia.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
902
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 366
Senast: Sel
·
Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 272
Senast: Alexandra_W
·
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 839
Senast: Digbil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka