Status
Stängd för vidare inlägg.

johnpatrik

Trådstartare
tycker att det var en utmärkt idé att lägga ut info/tips inför kommande starter i en egen tråd här. Förstår inte varför den stängdes ner? Vad är problemet..? Är ju tävling och till stor del spel som bär upp hela våran verksamhet, är det inte "fint" nog att vara med i en tråd här? Syftet att locka hit en massa människor som enbart är intresserade av spelet delar jag kanske inte, men vill gärna ta del av vad ni tror inför kommande starter. Spelvärdet brukar även vara ganska lågt, då man har en tendens till övertro på egna hästar. .he he. lägger väl ut först här då: evita pil eskilstuna i morgon, spets och slut. ;)

Sv: speltips

Alltså grejen är väl (om du läser den stängda tråden) att det dels är smygreklam (hur det kan vara det vet jag dock inte) och det enligt forumreglerna är förbjudet. Och dels slås alltid två trådar i samma ämne ihop... De flesta som vill gå ut med var deras hästar startar skriver i Bukehästar till start tråden, där tycker jag de flesta även lägger till vilken chans de tycker att de har... Att ha två kommande starter trådar känns rätt onödigt.

håller med om att det är onödigt med för många trådar, det jag reagerade på var argumenten i övrigt. Smygreklam?? För vad? Sen tolkade jag det som att spel var något som inte hörde hemma inom travet nästan. . Utan här pratar vi bara om hästarna. För mig blir det lite hyckleri, prispengar och spel ingår ju i travet. Utan spel inga prispengar. Visst är bygdetrav roligt också, men vill hellre starta i riktiga lopp. Dvs lopp man kan spela till. De flesta hästägare inom travet är dessutom spelare, och man ska ju inte bita den hand som föder en. Men kanske tolkade helt fel, då ber jag om ursäkt.
:cool:

Jag är benägen att hålla med, spelet är naturligtvis en stor del i travet även om det kanske inte är därför man är aktiv själv (jag spelar aldrig ens på v75 själv, fast det kanske de flesta gör i och för sig). Och jag ser inte heller vad som skulle vara smygreklam för att man värderar sin hästs chanser. Det får gärna Ameo, eller ännu hellre Gunnar, svara på...

Men i "Bukehästar till start" kan man ju också skriva hästens chanser om man vill eller? Då blir det ju som en form av tips ändå?

Tror JP mest var irriterad över att den andra tråden stängdes med argumentet att spelet inte tillhörde travet på denna sida...:D

He he...ja:D så var det. Sen tycker jag inte att en ren "speltråd" är så dum idé. Kan väl inte vara ensam om att lägga in nån krona på totot här?? All info är ju av värde, även om det som sagt brukar vara ganska subjektiva tips från ägare och tränare..men ändå kul. Förstår fortfarande inte vad problemet är med detta.:confused:

Det har inget med reklam att göra, utan helt enkelt att vi ska lämna spel och speltips utanför detta forum.
Här, på det hästforum som bukefalos är, diskuterar vi travsporten ur hästarnas, tränarnas och skötarnas synvinkel.

Jo, det är exakt just travsporten det handlar om. Sporten är den prestation som utförs och hur man tar sig dit.
Såvitt jag vet är spel ingen sport... :idea: Det är spekulation om vilken häst som ska vinna och det kan man hålla på med utan att någonsin ha klappat en häst. Men det är hästen som utför prestationen.

Hmm...håller du verkligen på med travhästar? Inser du inte kopplingen spel/sport inom travsporten så blir man ju förvånad. Prestationen i ett travlopp är ju just placeringen i loppet. Det som bla tjusar med sporten är ju just spekulationerna om vem som skall vinna(helst ens egen kanon:D) och hur loppen blir körda. Sen är det väl inte hela sanningen att bara hästen är den som presterar. Kusken har ju faktiskt en hel del påverkan i loppen också.
Att du personligen inte tycker att det är någon sport att spela på hästar/eller roas av att spekulera i vem som vinner är väl en sak...men att alla måsta anpassa sig till det här av någon diffus anledning tycker jag är trist.
Sen är det faktiskt så att tränarna, skötarnas och därigenom hästarnas framtid är fullständigt beroende av att det spelas på hästar. Så om ett travforum har förbud mot att prata om spel/chansvärdering, så känns det som att man motarbetar sig själv.
Det jag inte förstår är varför det är något "fult" att man vill spela på vilken häst som gör den bästa prestationen, eller spela på någon häst man har anknytning till? Så fult att det inte får vara med på ett "hästforum" tydligen?
Men ingen hjärtefråga för mig, tycker bara det är lite "von-oben" attityd att stänga ner en tråd med det argumentet.;)

jag är väl medveten om kopplingen, men HÄR håller vi oss till diskussion runt hästarna och lämnar spelet utanför.

Diskussioner runt spel på travhästar har oftast en helt annan vinkling än diskussionerna runt hästarna.
DETTA är ett hästforum, inte ett spelforum.
Och det handlar inte om någon värdering i att folk vill spela på hästar, utan helt enkelt om att man inte kan täcka upp alla intresseområden.

Att den förra tråden låstes beror helt enkelt på att så som regelverket för detta forum ser ut idag så var det en otillåten diskussion.

Lite dubbelmoral när Gunnar har en tendens att kasta in en massa travnyheter som handlar om spel under "Hästnytt" kan man ju tycka..

Tja...inte helt förvånad. Kul att folk tar sina uppgifter på allvar iallafall. ;) Träffade nyligen en lapplisa med samma pliktkänsla i sin utövning. Helstängt säger man väl inom branchen va...he he:D

Skärpning nu!

Moderatorerna ställer upp gratis för att hjälpa till med att hålla forumet trevligt och enligt de uppställda forumreglerna, något som jag är och även ni borde var väldigt tacksamma för.

Om det är något man är missnöjd med eller om man önskar någon typ av förändring här på Bukefalos är forumet Bukefalos-hjälp ett bra ställe att starta en tråd på eller också kan man skicka ett PM eller ett mail till mig.

Det finns mängder med webbsidor inriktade på spel av olika slag och även väldigt många med inriktning på just trav. Travforumet på Bukefalos har hela tiden varit tänkt för sporten och inte för spelet precis som alla de andra grenforumen på Bukefalos.
Självklart kan man spekulera om vilka som kommer vinna de stora loppen precis som man diskuterar vilka man tror vinner de stora tävlingarna inom ex.vis hoppning och dressyr, men rena speldiskussioner anser jag inte passa på tävlingsgrensforumen.

Jag har dock tidigare haft en del funderingar på någon typ av underforum för bredare speldiskussioner, dvs det blir inte enbart trav i så fall. Hur det blir med detta beror på ett antal olika saker bland annat på hur stort intresset verkar vara.

Jag har dock tidigare haft en del funderingar på någon typ av underforum för bredare speldiskussioner, dvs det blir inte enbart trav i så fall. Hur det blir med detta beror på ett antal olika saker bland annat på hur stort intresset verkar vara.

Detta tycker jag låter som en bra idee Gunnar.
Ang moderator så är det lite si och så med vissa saker här våra "försvars inlägg" försvinner men inte attackerna mot oss, men jag ska PMa dig nästa gång det händer. åter till ämnet tycker det låter som en bra idee med lite "spel" inriktning jag tror det kan bli en stor ny grupp som kommer till buke.

När det gäller vilka inlägg som raderas eller inte är jag fullständigt övertygad om att ameo plockar bort de som bryter mot forumreglerna och lämnar de som inte gör det.
Om vissa inte klarar att argumentera utan att passera gränsen ligger inte problemet hos moderatorn.

Den här tråden borde ha startats inne under Bukefalos-hjälp, där är det betydligt större chans att jag ser alla inlägg och kan svara när det gäller tips och synpunkter på förbättringar och förändringar av Bukefalos.
Jag föreslår att ni, om ni vill fortsätta diskutera ett eventuellt nytt spel-underforum, startar en ny tråd under Bukefalos-hjälp.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
59 030
Samhälle Känns som att det är dags att starta tråden jag väntat på sedan diskussionerna innan valdagen...:) Jag lånar ett par inlägg från...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
10 012
Senast: lbb
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok ;) :laugh: Jag har ganska länge längtat efter att ta det mer lugnt, vara mer obokad och vara hemma mer. Jag har tappat lusten att åka...
Svar
5
· Visningar
2 378
Senast: Sirap
·
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 535
Senast: Cilva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar