Spela in en bok

Silencer

Trådstartare
Om man vill spela in när man läser upp en bok, för eget bruk alltså, hur går man bäst till väga?
Kan man göra det på datorn?
Måste man kanske köpa ett dataprogram eller nån annan utrustning?
Konstig fundering kanske men jag känner att det vore bra att ha mina skolböcker som ljudböcker och jag vet inte hur jag ska bära mig åt...hoppas nån kan tipsa mig =)

Eftersom du ska spela in för eget bruk och syftet inte är att ge dig själv någon slags estetisk upplevelse, så skulle jag säga att nästan vad som helst duger. Har du en modern mobil kan du förmodligen fixa tillräckligt bra inspelningar med hjälp av den. Vill du använda dig av datorn så ingår det simpla lilla programmet Ljudinspelaren i alla versioner av Windows. Annars är Audacity ett bra open source-program som finns att ladda ner gratis till alla de vanligaste operativsystem. Har du en laptop sitter det förmodligen en mick i den, men den är med stor sannolikhet asdålig. Prova dig fram! Duger inte den inbyggda micken så kan du förmodligen hitta en billig extern datormick t ex på Clas Ohlson som du ansluter direkt till dators mikrofoningång.

Konstig fundering kanske men jag känner att det vore bra att ha mina skolböcker som ljudböcker och jag vet inte hur jag ska bära mig åt...hoppas nån kan tipsa mig =)

Kan inte hjälpa till med det tekniska, men undrar över anledningen till att du vill ha skolböcker som ljudböcker?
Har du t.ex dyslexi, synskada eller liknande så kan du bli berättigad till att skolböcker som ljudböcker.
Många böcker finns redan inlästa att låna och om inte så är skolan/universitetet skyldiga att fixa det åt dig :idea:

Lycka till i vilket fall :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 242
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 677
Senast: Lhas
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 155
Senast: Juli0a
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 320
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar