Jag fattar inte vad du skriver faktiskt. Jag svarade på TS:s fråga, skulle du sälja en häst till en person som röstar på SD? Och mitt svar är ett tydligt och klart nej aldrig i livet. Det har noll betydelse för mig hur sverigedemokraten har för djurhållning, den kan vara i absolut världsklass, hästen kan få stå på guldspån, jag skulle ändå ALDRIG sälja en häst till en Sverigedemokrat. Helt enkelt för att en människa värderingar är mycket viktigare för mig än hästhållningen vid hästförsäljning. Hur andra gör och varför bryr jag mig inte ett enda dugg om, och skulle aldrig säga något om heller. Jag har bara redovisat hur jag gör. Hur andra gör har jag noll synpunkter på.
Haken är att det inte ens går att säga att en SDare har si och så värdering enbart utefter att de röstar på SD. Just ang personen i trådstarten så är det aningens lärare angående grupperna på Facebook denne gillat. Men rent generellt så är det omöjligt bedöma värderingar bara på att de röstar på SD.
Jag har inget till övers för SD, vägrar dejta folk som röstar på SD och raderar vänner på FB som sprider SD-propaganda öppet. Samtidigt känner jag och har talat med tillräckligt med SD-are för att konstatera att det är enorm spridning på värderingar. Från rasister till personer som har vänner med utomnordisk härkomst etc men tycker att "det behöver röras om i grytan", "pensionerna ska höjas" eller liknande. Eller de som bara vill att frågan om invandring ska lyftas eftersom det inte är okej att personer får vänta i X år på besked, går ut i arbetslöshet osv. Eller de som "bara" vill se utvisning för de som begår brott men resten kan stanna. Etc etc.