Omskrivning eller ej, så utgör du åtminstone i den här tråden ett utmärkt exempel på vad jag avser med att ha otur när man tänker. Dvs vägra ta in någon åsikt som inte passar in i ens egen agenda, i brist på argument hänfalla åt påhopp samt att tolka allt på ett vis som gagnar syftet. Fakta eller sanning är underordnat, syftet styr. Plocka ut enstaka saker i ett svar och göra till stridsfråga utan att ta hänsyn eller bemöta de andra. Besvara frågor med motfrågor eller att det behövs inte svaras på. Samt värdera sig och de man anser som sina gelikar högre än "de andra".
Just det inskränkta, okunniga och faktaresistenta - det är för mig (och många andra) att "ha otur när man tänker". På olika nivåer, såsom i tråden är det snarast fanatikernivå.
Gilla att provocera är väl dessutom samma sak som "röra om i grytan"...
Så utefter det du visar i den här tråden skulle det för mig vara hugget som stucket med dig eller en SDare rent umgängesmässigt. Enda skillnaden är sakåsikt men resterande 99% syns skillnaden dåligt på.
Är det verkligen så du vill framstå, ens om det är för att du gillar att provocera?
Jag skulle dock sälja häst till dig så länge du erbjöd ett vettigt och kunnigt hem och hade ekonomiska förutsättningar för att ta hand om en häst osv.
Jag är inte så fokuserad på hur jag framstår.
Och din omskrivning är inte oväsentlig även om du viftar bort den. Att säga sin tillyxade mening i en tråd på Buke är inte som att rösta på ett rasistparti för att den lokala fabriken flyttat till Estland och man har läst på exponerat om hur det är invandrarnas fel.
Enkla lösningar i en komplicerad värld, det är vad högerpopulistiska partier över hela Europa serverar, och folk flockas vid borden.