Speedway leg paint

Sparvoga

Trådstartare
Har köpt en flaska speedway till min ridhäst, så nu tänkte jag höra lite med er travhästägare (ni brukar vara kunniga på sånt här)

På flaskan står det att det är till för bla muskler, men jag är själv skeptisk till att det är alla muskler som tex på ryggen? känns lite väl å gnussa på det där, rätt eller fel? Fast jag har köpt det för att använda på ett framknä som behöver lite starkare grejor.

När använder ni speedway? har ni fått några reaktioner? nästa steg kanske blir cedar oil?

Sv: Speedway leg paint

Speedway är bara som ett lite starkare liniment så det ska nog till en ganska känslig häst för att få utslag av det. Jag brukar använda speedway på mig själv när jag spelade fotboll och det var kallt och kyligt ute så naturligtvis är det bra på muskler (brukar kunna gnugga på en av mina hästar över musklerna vid sadelläget, han har så konstig rygg att ingen sadel ligger särskilt bra på honom). Cedar är ju lite kraftigare. Den "riktiga" cedaroljan är dock förbjuden i Sverige men går att få tag på i utlandet fortfarande.

Kanske skulle underhudsblistring vara något att prova?

Sedan, om du läser trådarna om linniment och cedaroljan här nedanför, finns det väldigt mycket olika åsikter om det hjälper eller inte eller är bra eller dåligt.

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 928
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
4 050
Senast: shia
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 670
Senast: Karminnie
·
Ridning Ja jag tänkte bara starta en liten disskution, kanske lite onödig, jag vet inte. Men jag vill gärna diskutera med andra och deras...
Svar
10
· Visningar
2 548
Senast: MattiZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka