Speedcart sökes..

Salandge

Trådstartare
Jag är ute på jakt efter en ny speedcart men vet inte riktigt vad jag ska välja... Jag dras med ryggproblem och har därför vissa krav... Ett MÅSTE är att BÅDE fotstöd och sits ska vara ställbara... sen måste det vara bra fjädring.

Just nu funderar jag på någon av Royals vagnar, eller en grafstöms...

Någon som har någon idé?

Sv: Speedcart sökes..

Jag håller med martha, Procart är bra och skön att köra i. Det är lätt att ställa om sitsen så man sitter bra i den. Den är väl som sagt lite dyrare, men vi hittade en begagnad så då blir det ju billigare. Annars tycker jag grafströmarna är bra.

Nissevagnen ska vara bra fjädring i. En bekant till mig som hade stora problem med just ryggen blev mycket bättre sedan han köpte en sådan. Fast jag vet inte vad han använde innan... ;)

Jag har funderat på att köpa en sådan själv... INNAN jag får ont i ryggen. ;)

Salandge: Jag vet inte om sits och fotstöd är ställbara på Nissevagnen men det går ju lätt att kolla...

Mmmm... har kikat lite på både procart och nissevagnen... procart är jag väldigt intresserad av, men priset är ju som sagt lite högre. fast det kanske kan vara värt det i längden om man kan dra in på naprapatbesök osv i framiden... :D

Salandge skrev:
Jag är ute på jakt efter en ny speedcart men vet inte riktigt vad jag ska välja... Jag dras med ryggproblem och har därför vissa krav... Ett MÅSTE är att BÅDE fotstöd och sits ska vara ställbara... sen måste det vara bra fjädring.

Just nu funderar jag på någon av Royals vagnar, eller en grafstöms...

Någon som har någon idé?

Har nyss (ett par mån) köpt en vagn med kanonfjädring, ställbara fotstöd och ställbar sits. Men den har dock tveksam kvalite... den är inte pulverlackad. Utan "bara" vanlig billack. Men billig!! Desperado kostar ca 1/2 av en Custom , men kan man leva med lite rostfläckar så är det ett bra alternativ. Skön som f_n att åka i!

Jag tycker nissevagnen är super :love: Det är så bra fjädring att man nästan studsar ur ibland ;) skämt åsido... kan rekommendera den iallafall, den skönaste jag kört med :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 207
Senast: Thaliaste
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 566
Senast: mars
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
1 115
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 456
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30