Special sydda sadlar.

nexxa

Trådstartare
Nu blir jag snart tokig, inget passa på min travare :eek:
Så nu funderar vi på att special sy en sadel åt honom.
Det kostar men vi ser det som enda lösningen just nu.
Men ni som har specialsytt sadel, vad har ni fått lägga på det?
Har det varit värt det?

Sv: Special sydda sadlar.

alltså, ta inte det här personligt..

Men jag skulle ALDRIG special sy en sadel åt en travare :crazy:

Varför testar du inte med bomlöst eller nåt?

guess_jeans skrev:
alltså, ta inte det här personligt..

Men jag skulle ALDRIG special sy en sadel åt en travare :crazy:

Travare är väl lika mycket häst som vilken annan häst som helst?? Bara för att man har en travare så får man inte sträva efter en perfekt passande sadel?

Du är ju för fan pantad! :mad:

har hört att de inte ligger riktigt stilla, så jag vill helst se mig om efter andra alternativ.
Har även hört att det är mer som barbacka och det är inte så jätte aktuellt med tanke på min rygg.

Sweet skrev:
Travare är väl lika mycket häst som vilken annan häst som helst?? Bara för att man har en travare så får man inte sträva efter en perfekt passande sadel?

Du är ju för fan pantad! :mad:

ja klart dom har..Men jag tycker dte är onödigt att lägga ut såpass mkt pengar på en häst som ändå aldrig kommer "bli något"

Om du inte har ngt vettigt att skriva kan du väl låta bli, jag kommer antagligen special sy en sadel till min travare om det inte finns andra alternativ.
Bara att acceptera.

Att rida i bomlös sadel är inte som att rida barbacka. Det finns massor av olika bomlösa sadlar, star trekk har kommit med en ny nu som ser ut precis som en vanlig dressyrsadel tex. Var inte rädd att prova, de flesta företag som säljer bomlösa sadlar har även provsadlar.

men ärligt..NÅGON "vanlig" sadel i hela världen borde väl passa en häst som antagligen bara ska lulla runt i skogen?

Han ska inte lulla i skogen.
Snälla jag ställde en fråga som jag ville ha svar på dvs ungefärliga pris på specialsydd sadel.
Är du avundsjuk för att du inte kan ha en till din häst?

Förstör inte tråden.

guess_jeans skrev:
ja klart dom har..Men jag tycker dte är onödigt att lägga ut såpass mkt pengar på en häst som ändå aldrig kommer "bli något"

håller tyvärr med... :crazy: men specialsy är jättebra det har jag gjort...

Vad som är onödigt eller inte bestämmer väl hästägaren? Varför ska du bry dig?

Och det finns många travare som tävlas i olika grenar så lägg av, sabba inte denna tråd!

Senast ändrad av en moderator:

Nej det är jag inte, eftersom en av mina hästar redan har specialsydd sadel :smirk:

Min erfarenhet av travare är att dom brukar lulla runt i skogen eller rida "dressyr" i paddocken..men travande framben och galopperande bakben :rofl:

Javisst!! Jag tävlade mot en en gång!! Den kraschade hela banan..

Nej vet ni vad..Travare borde hålla sig kvar på sina ovalbanor

Jag bryr mig..Dom förstör helhetsintrycket

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
407
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
643
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 438
Senast: Lavinia
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 097
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Vad heter den här?
  • Valp 2025