C

CcE

Jag har sökt på många sidor:confused: men hittar inte någonstans vad en spatt röntgning kostar, nån som vet på ett ungefär?
(Skrev i detta forum för det är ju mest islandshäster som får spatt)

Sv: Spatt.

För ett år sedan betalade jag på klinik i skåne 940 :- för 4 bilder
Vanlig röntgen.

Sen för Scintigrafi som ger säkrare resultat, man ser mycket mindre förändringar än man kan se på vanlig röntgen.
Betalade jag på klinik 5750:-

I dessa pris ingår enbart röntgen avgifterna.

Det tillkommer sedan administrativa avgifter, klinikavgift osv.

Scintografin måste man nog ha remiss på.

Denna röntgen är väldigt bra men kostar mycket och hästen måste stå på klinik i 3 dagar pga den radioaktiva vätskan dom sprutas med.

Lycka Till

Vill du veta mer om vilka kliniker osv så pm:a mig...

/

Ann-Sofie med två friröntgade hästar

År 2002 kostade 2 röntgenbilder tagna på klinik i Göteborg 580 kr. Men som sagt, det tillkommer klinikavgift m.m.

Lite dryga tusenlappen har jag betalt, allt för ett. Minst 4 plåtar.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 563
Senast: Mia_R
·
Hästvård Jag vet att man inte ska spekulera men i väntan på veterinärtid kan jag inte göra annat 🫣 Hästen blev i princip blockhalt vänsterbak...
Svar
13
· Visningar
1 165
Senast: MiniLi
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 809
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 867

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka