"Sparkrem"?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare quiora
  • Startdatum Startdatum
Q

quiora

Hej!

Jag har stött på ett finskt ord, direkt översatt" sparkrem", vars svenska motsvarighet jag inte vet (än?). Jag översätter ett tv-program om en kille som tävlar i travtävlingar med sin ponny.

Jag behöver alltså få veta motsvarigheten till finskans "sparkrem".
Tack!

Sv: "Sparkrem"?

Hej. Jag kör ponnytrav och använder en sån. Det heter "Slagrem" på svenska och man sätter fast den på var sida om hästen på kärran och över rumpan så att hästen inte ska kunna sparka bakut och bråka (vilket mitt russ gör STÄNDIGT!!). Där har du svaret. Många anväder den på unga hästar för säkerhets skull, mycket användbar!!

Sv: "Sparkrem"?

TACK för ilsnabba svar!!!! Nu har ni bidragit till tv-programmet :smirk:

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
991
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 214
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 595
Senast: Ceta
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 617
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar