• Trav
  • Trådstartare Trådstartare harpa_ml
  • Startdatum Startdatum
H

harpa_ml

Hej jag vet inte riktigt vart denna tråd ska vara......

Jag hyr en shettis.nyss fyllda 5 och jätte snäll....Min lillasyster rider utan problem men när jag ska köra så kan han ibland sparka bakut..

Vad ska jag göra för att få han att sluta med det??Han älskar att bli körd kn det vara för att han är glad??:crazy: :cry: :confused:

Snälla hjälp mej!:(

Sv: Sparkar!

du kan ju börja med att sätta på en slagrem :smirk:

Sv: Sparkar!

En slagrem sätter man över länden på hästen och fäster i skaklarna, den ska för hindra att hästen kan sparka bakut, det är viktigt att den sitter rätt.

Sök på slagjord/slagrem här på forumet så hittar du bra beskrivningar och bilder på hur den ska sitta.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 579
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 200
Senast: Bison
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 330
Senast: lirco11
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 215

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka