Sparkar- När?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sparkar- När?

Jag kände redan i v 12-13 den här gången. Förra gången var det nog lite senare. Men det är väldigt tidigt tror jag.

Jag var nog lite sen med mitt första barn. Var nog i v 20 minst, innan jag kände något.

Jag har inte känt något specifikt så jag kan säga att NU hände det ngt.. bara vagt!

Jag är i v 17-18 :crazy:

Kan det ha att göra med att jag är överviktig?

Jag är i vecka 20 (21 i morgon) och jag har ännu inte kännt några helt "säkra" sparkar. Små ryckningar känner jag väl av ibland, men som den ständiga skeptiker jag är tänker jag alltid att det lika gärna kan vara en gasbubbla som flyttar på sig i tarmarna :D

Enligt ultraljudet har jag moderkakan i framkant, vilket kan göra att rörelserna dämpas. Men din vikt tror jag inte spelar någon roll. Hoppas både du och jag får känna lite riktiga kickar snart!

Ja det hoppas jag med :)
Vet inte hur "allt" ligger till ännu, ska eg in på ultraljud 1/11
men måste boka om tiden

När jag väntade dottern hade jag ingen aning om vad jag gick och väntade på. I v 21 var jag på en träff inom MVC och fick frågan om jag kännt någon "spark". Nej sa jag. Men det är som ett bubbel i magen som en fisk sa dom. Ja jo det har jag ju kännt.... Så omkring v 19-20 var det förra gången. Nu är jag i v 14 och kan tycka mig känna en bubbla ibland, men tror inte riktigt på det (som någon annan skrev) är det nog bara gas. Men nu VET jag ju vad jag ska känna efter. Om man har mycket "utanpå" (är lite rund eller så) spelar ingen roll - fladdret kommer inifrån och kan inte kännas med handen.

Min man däremot kännde inget på väldigt väldigt länge. Det berodde (enligt BM) på att jag var ganska vältränad :D och hade bra magmuskler som tog emot sparkarna. Men vänta du, om några månader kommer SPARKARNA som gör att du måste knipandes springa fort till toan!

V 17 med forsta och v 15 med andra. Och vadda sparkar??? Mina slog volter! :D :bump: De var sa livliga att trojan fladdrade ibland :p Speciellt min yngsta, hon for omkring som en pingpongboll, hon bestamde sig t.o.m. mitt under varkarbetet att hon minsann inte ville ut just da sa hon vande helt sonika pa sig och stoppade upp skallen under mina revben! :rofl: :devil:

Sablar22 skrev:
Jag har inte känt något specifikt så jag kan säga att NU hände det ngt.. bara vagt!

Jag är i v 17-18 :crazy:

Kan det ha att göra med att jag är överviktig?

Har inget med din övervikt att göra :) Själv är jag normalviktig och kände väl ungefär runt v. 18-20 nånting svagt. De riktiga rörelserna känner man tydligare och tydligare vart efter som, och mot slutet kan de göra riktigt ont :devil: Jag tyckte det kändes som en bubbla i tarmen de första gångerna, att likna det vid en fisk kan jag inte alls förstå :confused: Men häftigt är det :love:

Med Lucas kände jag i v.17 och med Nathalie inte förrän i v.20. Det hänger lite på hur de ligger också. Efter båda barnen har jag dessutom kännt "fantomsparkar"! Rätt tufft.

Mamma uttryckte sig som så att det kändes som en fiskfena..
då var jag nära till gråten :o
Jag vill ju inte ha en fisk i magen :D

I natt tyckte jag att det bubblade och levde om mer än vanligt..
och det kom ingen fis heller, så kanske kanske *hoppas* :)

Blev du inte skraj när du kände fantomsparkarna?
Det skulle jag ha blivit och inbillat mig att en bebis blivit kvarglömd :o

Jag kände i v. 17 med första, då var jag ganska säker på att det var bebisen, vilket jag senasre förstod att det hade varit.

Denna gången kände jag i v. 16.

Det är helt normalt om man känner senare!

Ibland kan man tro att man känner bebisen tidigt, men det är välgit likt tarmrörelser så det är svårt att veta i början, men i v. 17 och denna gången v. 16 var jag säker :)

Jag upptäckte ju inte min första graviditet förrän i vecka 20. :blush: så även om det kanske var fosterrörelser tidigare så fattde inte jag det iaf.

Med Miranda kände jag i v 14 de första skälvande rörelserna, det dröjde ock ett tag inna det blev regelrätta sparkar, förbi v. 20 har jag för mig.

Jag kände rörelser i magen runt v.17. Riktiga sparkarna kom slutet av v.18. Nu är det full fart mest hela tiden, är i v.23. Det är helt underbart. :)

Nä, det kändes mysigt! Fast jag visste ju att det bara var tarmarna som bråkade. Lite nostalgi-känsla var det liksom.

Jag kände "något" i typ vecka 10-12 någonting, men kände inte riktiga sparkar som jag var säker på var barnet, förrens i typ vecka 20.

Sablar22 skrev:
När kände ni en spark/rörelse i magen första gången?

Någon gång i vecka 11-13 började jag känna fladdringar i magen.
Nu i vecka 21 har jag kunnat känna sparkar på utsidan i minst 2 veckor. Maken har också blivit sparkad :love:
Nu är ju det här mitt fjärde barn, jag kände inte av den förste lika tidigt.

För 25 år och 5 månader och 10 dagar sedan :D ugnefär :o

Nej det var nog i 15-16 v har jag för mig :D kändes som en lite fjäril som nuddade och i 9 månaden kändes det som en elefant vände sig i magen :crazy:
Jag satt i soffan och helt plötsligt flyttade sig hela magen till vänster och 2 små fötter kom fram på höger sida och helt plötsligt sa det slurp i magen och han gjorde en volt :eek: uiiik vilken äcklig känsla det var & lite ont gjorde det oxå :crazy: och med tanke på att han vägde 4.730 & var 55cm lång vid födseln så kan ni väl tänka er hur det såg ut & kändes :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hur tänker du hantera ditt barns kompisar i framtiden? Barn kommer med lekkamrater. Och med det kommer massor av barnrelaterade saker...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 456
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 494
Senast: Lejanna
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 292
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Jag har tänkt länge att jag vill åka till Tom Tits med barnen, och nu kommer en stängningsdag när jag kan vara kompledig. Vi har dock en...
Svar
6
· Visningar
584
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama