sparkar i magen...

ancan

Trådstartare
yippie, idag kände jag de där underbara första små kickarna från PP:s mage...kan knappt bärja mig, oc hon som inte ska föla förrän i maj detta år...
Har ni andra fått några föl ännu???
Hur gör ni för att lättast kunna känna fölets rörelser???
Kunde vara roligt med några knep... : : :)

Sv: sparkar i magen...

Jag vill också ha en fölis i år. :cry: Men min resorberade ju. Lycka till med din.

Åh vad roligt. :)

Jag måste hem och stirra på mitt stos mage jag med.
Hon ska också föla i maj.
Kanske kan jag se eller känna något.

Lycka till!

Min fölar i mars. Förut var det full rulle i magen, men nu är det lugnare.....Det börjar kanske bli trångt :smirk:

Ja magen är i full gång :)

Och nu börjar mitt sto bli riktigt less på det här.. men hon får vänta till slutet av mars så ska den förhoppningsvis ut :D

Jag har inte känt nåt än... bara att det bubblar och ändrar läge, men inga direkta sparkar... *nojjig*
Min 16-åring ska ha sitt första till midsommar...

Min ska ha precis vid månasskiftet mars/april och det har varit full rulle i magen sen i oktober. Då som rejält bubbel, nu är det regelrätt boxning :crazy: Det är nästan så jag tycker synd om henne ibland även om hon inte bryr sig nämnvärt. Den här är hittills den klart mest aktiva i magen av de fölungar vi väntat på (dock inte på detta sto - hon är maiden) men så sparkade den hej vilt redan på 90-dagarskollen också ;)

Jag kände inte mycket sparkar. Ibland var den helgalen i magen, men oftast ingenting. det var först på slutet det började trilskas i magen, då neråt. Jag fick ett hingstföl den 6/1

Lycka till med din!!! :)

Det sparkar och "knör" i min hästs mage.
Det är sååååå spännande :) :) :)

Hon ska föla i mitten av april och börjar bli riktigt rund nu.
Det är hennes första föl och hon vet väl inte riktigt vad som händer inuti henne.

Hon blir stött när det är alltför livligt. Häromdan höll hon på att sparka till hovslagaren bara för att fölis bråkade i magen så förskräckligt.

Det är underbart att känna hur det rör sig... :)

Fick lyckan att känna hur det sprattlade i lilla magen många gånger.
Sen säger jag inte resten i denna tråden.

Lycka till med era sprattlande magar allihopa... :)

/

Ann-Sofie

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 850
Senast: co-SMAD4
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 260
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 077
Senast: __sofia__
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 646

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka