spark i boxväggen = låsning i korset?

G

Gitania

Tänkte bara höra om detta skulle kunna ha något samband?
Min häst sparkar ganska mycket och hårt i boxväggen med bakbenen. Equiterapeuten har nu hittat en låsning i korset som antagligen har varit orsaken till alla hennes kotledsinflamationer..

Jag har funderat på om sparkningarna kan hänga ihop med låsningen? Någon som vet något om detta? Skulle vara bra att veta isåfall..

Tacksam för svar :)
 
Sv: spark i boxväggen = låsning i korset?

Det är väl inte omöjligt att det hänger ihop.
Du kan ju sätta upp gummimattor på boxväggarna så blir det lite "stötdämpande".
 
Sv: spark i boxväggen = låsning i korset?

bra idé!
Jag har satt upp en pressening så att hon inte ser hästen på andra sidan så förhoppningsvis ska hon sparka mindre nu när hon inte kan stå och nosa på honom och stoa sig :p
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 152
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Nu behöver jag lite inputs och förslag gällande mitt 14-åriga sto som jag har haft i fem år och som aldrig varit skadad under den tiden...
2
Svar
28
· Visningar
4 259
Senast: Ida94
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
2 094
Senast: MML
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 079

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp