Spanskt träns

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Hæst
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 723
H

Hæst

Har köpt ett spanskt träns för det verkade praktiskt den är utan käkrem så en rem mindre att behöva knäppa samt att den har flugbortviftare i pannbandet, fransar alltså.
Vad tycker ni, kan jag rida med detta utan att jag skämmer ut mig totalt?
Nån mer som använder sådant under flugsäsongen?

Sv: Spanskt träns

Varför skulle du skämma ut dig? Jag har ridit med ditsatta flugpannband utan att skämma ut mig, har iofs inte varit på någon tävling/träning om det var så du menade :p

Tycker bara det ser lite fjantigt ut, nästan som en fejkad pannlugg.

Det är en fejkad pannlugg ! Detta utvecklade man till vaquero hästarna i spanien , Dom klipper man nämligen bort pannluggen på och dom har även mycket kort man ;)

Tesora

Oj hoppsan då:o Så fel man kan ta. Men kan ju alltid byta ut pannbandet.

Jag har två såna träns och jag tycker att dom är perfekta att ha på sommaren :)

Inte behöver du byta ut det! Det är superbra på somamren ju ;-) Dessutom så säger dom som är skickliga på vaquero att man kan se hur jämt hästen rör sig i pannbandets svängningar :-))

Varför skulle du skämma ut dig?

Till min islänning har jag islandsträns och de saknar käkrem och dessutom sätter jag på flugpannband för att min lilla häst ska ha det lite drägligare nu på sommaren med insekter.

Spanska träns brukar ju ofta vara väldigt vackra och är ju en del av deras kultur.

Du vet man tar ju det bästa från olika grenar och kulturer ;)
Allt har ju något man tycker är bra, ibland är det utrustning, en annan gång är det sättet att träna osv :)

Liknande trådar

Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som... 2
Svar
31
· Visningar
2 207
Senast: Reshästen
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: cowgirl81
·
Kläder & Bli fin Jag har ju sen förra våren börjat använda egenhändigt specialsydda leggings av kompressionsmaterial som arbetskläder eftersom jag... 6 7 8
Svar
141
· Visningar
7 525
Senast: Sel
·
Hästmänniskan Ni vet när man vill ha något riktigt illa och det då verkar som alla andra i världen har det förutom du? Känns verkligen som varenda... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 407

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Akvarietråden V
  • Alternativ till försäkring

Hästrelaterat

Tillbaka