Sv: Spanska hittehundar
Tiingeliiing skrev:
ja varför inte? jag har hittat min drömhund i spanien. och tro mig jag har letat i många år. iof vet jag juh inte så mkt om henne förutom det jag fått berättat för mig, men jag har aldrig sett en hund som är så lik den jag har i mina drömmar och hon är 3 så jag slipper en valp ;-)
Jag har hästen, katten o min lägenhet, jag jobbar arslet av mig nattetid på 7eleven bland alla snattande fyllehungriga as, jag har fått magkatarr och får sy i ansiktet efter att en sån slagit in glasdörren på mig, jag har blivit hotad osv osv, allt e värt det bara för att jag ska kunna betala för mina djur, de som folk ska veta är att när man har hund e man alldrig fri och har man häst blir man alldrig rik, kan aldrig ha pengar över till att lyxa på sig själv

men d gäller o prioritera... MEN till saken, jag adopterade en hund från sos-animals, en blandning mellan am-staff och schäfer och skratta eller misstro mig inte när jag säger att han e som en lillebror, hans kropps-språk e så mänskligt, han fattar allt man säger och lyssnar noga fr soffan på vad de säger som sitter runtikring, Hade Brad dock inte funkat i stallet med Nisse så hade det hela blivit sååå mkt drygare, han o så otroligt tilgiven och Tacksam så han lydde mig redan första dan i sitt nya hem o nya matte, mig.... Jag hade me han ut på ridturer o han funkar asbra , han e i närheten, han bygger muskler coh får kondition, han blir alldrig rastlös utan e igång lika mkt som matte

hundar som kommer fr gatan har växt upp med andra olika hundar oxå fr gatan och KAN hundspråk, respekterar auktorietet och hittils har Brad ALDRIG INTE kommit överens med en annan hund vi träffat. Oavsett hur kennelhunden utan denna uppväxt brukar reagera mot andra hundar(surigt) så har de alltid lekt me Brad.
Samtidigt känner man att man faktiskt sig -ngt bra/nyttigt/hjälpsamt/tillfredställande- man har gjort ist för att gynna den övergödda kennelindustrin, avla fram hundar när det redan finns hundar, varför? Pengar!
Vi har en väldigt speciell sammanhållning inom organisationen oxå, vi har hund-träffar och man har alltid ngn att ringa o fråga om d skulle va ngt man va osäker på. Alla jag hittils träffat/pratat med fr sos-animals har varit väldigt osälviskia och hjälpsamma, riktiga hundtorskar kan man säga, vem va d som inte trodde på volotärer förresten? IDIOT!