Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, nu vet jag int eom du hann se den sista bilden? Ja man måste ha en häst av varje typ hemma
Hon såg väldigt fin ut tycker jag, kommer på gränsen till nräa på hindrerna, men löser det ju fint! Bruka hon det eller ser jag tokigt på fiilmen? Annars verkar hon ha precis det suget man vill men ändå lyhörd. Men som sagt är det bara utifrån vad jag ser jag pratar om, känslan är bara ryttaren som kan! Tråkigt med träninge, eller var jobbkursen roligare ?
I fredags åkte vi på Fatimas släktträff på Seglignge gård, hua så roligt!! Fick träffa 6 andra syskon och Fatimas pappa. Vi pratade massor och fick rundvandring. FIck se massa fina PRE:er, och även ett föl från veckan!En riktig liten goding...
Kände mig så stolt över min höst, hon har verkligen utstrålning och fick verkligen veta att hon har riktigt fina gångarter. Vi släppte hästarna i ridhuset (inte alla på en gång), och fick då sagt att hon har riktigt bra trav och stor galopp, som hon fått av pappan . Vet ju att hon har bra gångarter - men aldrig att de var mer än "vanligt" ändå. Känns roligt! Så det blir dressyrbanan i framtiden . Synd att det inte blev en video från ridhuset bara.... Men de andra tog bilder så det kommer väl upp flera med tiden!
Marianne Sundéns bilder på Fatima:
Hela gänget med halvsyskon på plats, saknades några
Sevillano
halvsystern som jag var påväg o provrida
Sevillano är helt underbar!
nop, va händrr där ?-KL-
Lite lätt nyfiken, någon mer än jag som ska till Pepino i helgen?
=)// Pink
åh vad roligt och spännande det låter! vad för grenar är det? Hopp, dressyr och de vanliga som ingår i SvRF för att visa upp rasens förmåga där? Eller även de grenar som finns i spanien, som ajg förövrigt inte kan så mkt om ?Ska visas lite av vår fina ras i olika grenar på årets hästfest så är en liten uttagning där.
åh vad roligt och spännande det låter! vad för grenar är det? Hopp, dressyr och de vanliga som ingår i SvRF för att visa upp rasens förmåga där? Eller även de grenar som finns i spanien, som jag förövrigt inte kan så mkt om ?
Hur gick det ?Tror det skulle vara hopp, dressyr, körning, WE, akademiskt och NH/trick. Beror nog lite på vad det blir för ekipage. Visa att de är riktiga allroundhästar helt enkelt Vi är ju inne på att försöka få en hopp-plats då. Ska bli såååå spännande! =D
Åh men tack! Det värmde verkligen! Jag har aldrig varit dressyrryttare och nu har jag blivit SÅ taggad att lära mig men det sitter liksom lite i mig att "jag kan faktiskt inte". Men men, det går väl att jobba på.@niphredil ÅH vad avis jag är !! Tycker verkligen inte du ska behöva skämmas, så illa såg det itne ut ifrån bilderna iallafall! kan gissa att det var svårare med sitsen på den gråa? sadelns ser otroligt mkt för stor ut för dig :P
Hur gick det ?
Vår period med riktigt dåligt sammarbete var just nu kortvarigt. Idag debuterade vi lokalt, WE LB och jag hade en så duktig häst !! Så stolt över henne
Åh men tack! Det värmde verkligen! Jag har aldrig varit dressyrryttare och nu har jag blivit SÅ taggad att lära mig men det sitter liksom lite i mig att "jag kan faktiskt inte". Men men, det går väl att jobba på.
Och ja, det var SÅ svårt på den gråa! Kände mig som en nybörjare igen och fick kämpa med både händer och fötter och jag vet inte allt (man ser ju på sista bilden ett av mina största problem; höjer hela tiden ytterhanden av någon outgrundlig irriterande anledning )
Åh tack Vilja Värst vad du är sneaky o smyger in i tråden (eller var du en stalker på min profilsida :O? ) Ja jag rider gärna dundertunnan om jag får vägarna förbi! det är bara så svårt att gå ifrån dagsrutinerna. HUA och skolan dödar min skalle... VIll flytta efter skolan men vet inte om det är möjligt ens... Hursomhelst! Fick faktiskt höra av en annan som fick se video från sista programridningen med Nova och en med Fatima. Hon sa också att man att jag utvecklas, men jag kan inte se det alls :O Vilket gör att jag inte riktigt kan ta in din fina komplimang samtidigt som jag såkalrt blir väldigt glad!Du har verkligen utvecklats, så roligt att se! (Du får komma hit och rida Dundertunnan snart igen, hon har å andra sidan inte utvecklats alls )
1. Tack! Det gjorde mig glad att läsa! Hingstägaren gav mig beröm för min sits. Vet inte om han var snäll bara men det var roligt att höra.Upprätt och vinkel i armbågen, och blicken dit du ska är det jag kan urskilja från bilderna, och det är enkla saker som dock är bra svåra att göra in action Det är bra förutsättningar för att dressyra!
Känns som jag ger en illapassande sadel för ryttaren som en ursäkt till allt, en jag tror på att det gör så mycket mer än mnga tror. VIsst kan man rida bra i vilken sadel som helst, men det är betydligt svårare i en sadel som motverkar ryttaren. Som sadeln du red i på den gråa, som är byggd för en ryttare med 10-20cm längre överben (??) än vad du har. För dig ser det mest ut som om det gör att ditt knä trycker bak dig på bakvalvet i sadeln, gör att du "leds" tll en stolsits och en balaspunkt som är bakom dig. Om du hänger med hur jag menar? Att ha upprätt överliv och inte falla fram är då otroligt mycket svårare, och skänkeln blir ganska fixerad i ett läge (alternativ inte fixerad i ett läge alls...) så det blir svårt att använda dem vettigt...
Åh tack Vilja Värst vad du är sneaky o smyger in i tråden (eller var du en stalker på min profilsida :O? ) Ja jag rider gärna dundertunnan om jag får vägarna förbi! det är bara så svårt att gå ifrån dagsrutinerna. HUA och skolan dödar min skalle... VIll flytta efter skolan men vet inte om det är möjligt ens... Hursomhelst! Fick faktiskt höra av en annan som fick se video från sista programridningen med Nova och en med Fatima. Hon sa också att man att jag utvecklas, men jag kan inte se det alls :O Vilket gör att jag inte riktigt kan ta in din fina komplimang samtidigt som jag såkalrt blir väldigt glad!