Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Tack! Ja han har en ganska rejäl hingstnacke.
Här är två bilder från igår från iphonen. Ska uppdatera med bättre bilder sen från kameran.
Hästens ägare, min pappa gick mkt tragiskt bort i måndags. Så just nu jobbar vi stenhårt för att lösa situationen. Pappas sista önskan var att hästen skulle skänkas till medryttaren, tjejen vill ha hästen, men det är mkt praktiskt som ska lösas osv.
Ïgår var första gången de åkte och tränade tillsammans utan att pappa följde med. Men hästen skötte sig exemplariskt, både lastning, transport och träning på nytt ställe. Finaste plutten!
Tack! Jag tror att vi fortfarande är en slags chock-fas. Men hoppas att det löser sig med hästen, pappa ville hellre skänka bort honom där han visste att han skulle få ett bra hem, än att sälja honom till ngn okänd person.
Glömde förresten att skriva att din svarte är hur läcker som helst!
Jag är i farten att köpa en unghäst. Verkar vara flera av er som importerat era iberier, hur gjorde ni? Hur hittade ni uppfödare/försäljare som är pålitliga?
Har läst om att PRE:s i Spanien slaktas för att det inte finns några köpare, men de försäljningssidor jag hittat har alla ändå svensk prisklass, alltså uppåt 100' för en fin, oinriden unghäst. Plus riskerna med att importera, transportkostnader, osv osv... Är det smartare att kolla på det svenska, snävare, utbudet? Hur tänkte ni när ni skulle köpa?
visst finns det billiga hästar i spanien , MEN dom stora stuterierna håller fortfarande normala priser på sina hästar Allt beror ju på vad för sorts PRE man vill ha ? Det finns många PRE till salu i Sverige med
Så mitt råd är att börja titta i Sverige , Om du inte hittar just din PRE så kontakta dom uppfödarna som har den typ av PRE som du gillar i Spanien
I dagens läge så pratar dom flesta engelska eller har anställd personal som pratar engelska ,
Letar efter en häst som kan gå lite högre klasser i dressyr om några år, nån lite sportig sak med bra gång alltså, så i det övre prisskiktet. De PRE:erna i Sverige brukar dock kunna bli så vääldigt dyra, även de unga o oinridna
fast en även bland andra raser så kostar ju en mycket lovande unghäst bra pengar nu vet ju jag inte vad du räknar som mycket pengar , men du kan ju säkert hitta en bra unghäst för ca 45-60000 :- både i sverige och spanien .
finns ju även billigare hästar och att köpa en unghäst är ju lite av ett lotteri
hur ung hade du tänkt dig ? Vilken färg ? för det påverkar ju priset en aning
Spanjorerna jag fastnat för har varit runt €8500 (plus alla omkostnader), de jag hittat i Sverige uppåt 160000... Det är en slant. Det finns nästan lika fina runt 50', men så fort man vill ha det lilla extra verkar det dra iväg.
Färg bryr jag mig inte särskilt mkt om. Vilka färger är det de tar extra för?
Hundträning En annan sak vi gjorde var att åka till något ställe där det var mycket folk. Vi körde till en park som hade parkering nära. Då blev det...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.